اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آب و برق خوزستان خواستار شد

استفاده اقتصادی از تالاب‌های خوزستان‌

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: تا زمانی که در ایران تالاب‌ها اقتصادی نشوند امکان بهره‌برداری صحیح و استفاده از تالاب‌ها امکانپذیر نیست.

استفاده اقتصادی از تالاب‌های خوزستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدرضا شمسایی در جلسه ساماندهی تالاب‌های استان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: واقعیت این است که تالاب در خوزستان به حال خود‌‌ رها شده‌اند و قانون مشخصی در رابطه با اینکه چه ارگانی متولی تالاب‌ها است وجود ندارد.

وی ادامه داد: همیشه میان وزارت نیرو و سازمان محیط زیست این دوگانگی وجود دارد که چه ارگانی متولی تالاب‌ها است و اصلی‌ترین موضوع در بحث تالاب‌ها بلاتکلیفی است.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان استفاده افراطی از آب برای کشاورزی را مشکل عمده تالاب‌های خوزستان و کشور بیان کرد و گفت: در چند سال گذشته به دلیل خشکسالی به سازمان آب و برق برای تامین آب کشاورزی فشار زیادی وارد شد.

وی اضافه کرد: این فشار‌ها برای تامین آب کشاورزی باعث شد که حق‌آبه تالاب‌ها به کشاورزی داده شود.

شمسایی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تالاب‌ها اقتصادی نشوند امکان بهره‌برداری صحیح و استفاده از تالاب‌ها امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر از تالاب‌ها استفاده اقتصادی می‌شود، اذعان کرد: متاسفانه در ایران دستگاه‌های اجرایی در زمینه حفظ و نگهداری از تالاب‌ها ضعیف عمل کرده‌اند.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه وضعیت تالاب در خوزستان بحرانی است، عنوان کرد: بهتر است که در مناطقی که تالاب‌ها وجود دارند تشکل‌های مردمی برای نگهداری از تالاب‌ها ایجاد شود و این تشکل‌ها با استفاده از عوارضی که از بهره‌برداران تالاب گرفته می‌شود تامین شوند و ما تنها کار نظارت را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی تالاب‌های خوزستان نیاز به مطالعات دقیقی است و باید این مطالعات با استفاده از یک مشاور خارجی انجام شود زیرا این قابلیت در ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/72011/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول