اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌جنوبی خبر داد

سرمایه‌گذاری 622 میلیارد تومانی برای صدور 82 جواز تاسیس در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 82 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 622 میلیارد تومان در استان صادر شده است.

سرمایه‌گذاری 622 میلیارد تومانی برای صدور 82 جواز تاسیس در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع ظهر امروز در حاشیه نشست خبری اظهار داشت: یک‌هزار تن میوه برای شب عید در خراسان جنوبی تهیه شده است.

وی با بیان این‌که این میوه‌ها شامل 500 تن سیب و 500 تن پرتقال است، تصریح کرد: سیب مورد نیاز در سردخانه‌های استان به طور کامل وجود دارد.

صدور 24 پرونده بهره‌برداری در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: پرتقال مورد نیاز استان تا 5 اسفند‌ماه سال جاری به طور کامل وارد استان می‌شود.

جمیع با بیان این‌که نمایشگاه فروش بهاره از 13 اسفند‌ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند، متذکر شد: این نمایشگاه در تمام شهرستان‌های استان و در نمایشگاه بین‌المللی مرکز استان آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

وی از صدور 24 فقره پرونده بهره‌برداری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این پرونده‌ها با سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومان زمینه اشتغال 350 نفر را فراهم کرده است.

استخراج 1.1 میلیون تن مواد معدنی از معادن خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که 82 فقره جواز تاسیس در استان صادر شده است، یادآور شد: این جوازها با سرمایه‌گذاری 622 میلیارد تومان زمینه اشتغال 870 نفر را در استان فراهم کرده است.

جمیع با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 27 فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان صادر شده است، اضافه کرد: سالانه 1.1 میلیون تن مواد معدنی از معدن‌های استان استخراج می‌‌شود.

وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون 51 پرونده اکتشاف در خراسان جنوبی صادر شده است.

وجود بیش از 22 هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که مجموع واحدهای صنفی استان 22 هزار و 654 فقره است، اذعان داشت: تعداد پرونده‌های صادر شده در بخش صنفی استان از آغاز سال جاری تاکنون 2 هزار و 398 فقره بوده است.

جمیع تعداد صادرات خراسان جنوبی را در حوزه تجارت خارجی از آغاز امسال تاکنون 3 هزار 4 فقره دانست و ادامه داد: ارزش این صادرات 121 میلیون دلار و به وزن 343 هزار تن بوده است.

وی با بیان این‌که عمده اقلام صادراتی گمرک استان شامل موکت، ایزوگام، سیمان، کاشی دیوار، مکمل سوخت، شکلات، کنسرو نخود، زرشک و دیگر اقلام خوراکی بوده است، متذکر شد: این اقلام به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، آلمان و ترکمنستان صادر شده است.

صدور 12 میلیون دلار فرش از خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 12 میلیون دلار صادرات فرش از استان انجام شده است، افزود: فرش، زعفران و سنگ‌های تزئینی از گمرک‌‌های خارج استان صادر می‌شود.

جمیع با بیان این‌که واردات گمرکات استان به صورت قطعی از آغاز امسال تاکنون 28 فقره بوده است، یادآور شد: ارزش این واردات یک‌میلیون دلار و به وزن یک‌هزار و 862 تن بوده است.

وی با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون 36 فقره کارت بازرگانی صادر شده است، اضافه کرد: همچنین 86 فقره تمدید شده است.

فولاد قاینات و سیمان باقران به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اعزام یک هیئت تجاری از استان به امارات متحده عربی در تاریخ  10 آذرماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از هشت صادرکننده برگزیده استان در روز ملی صادرات تقدیر به عمل آمد.

جمیع خاطرنشان کرد: فولاد قاینات و سیمان باقران سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/69010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول