اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

دوران مهد کودک دوران شکل‌گیری شخصیت است

فرماندار اردبیل گفت: دوران کودکی حساس‌ترین مرحله رشد کودک و دوران شکل‌گیری شخصیت است.

دوران مهد کودک دوران شکل‌گیری شخصیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه مهد کودک و پیش دبستانی آوای ایران در اردبیل اظهار داشت: سازمان بهزیستی مجموعه عظیمی است که به اقشار جامعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پیشگیری خدمات لازم را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه دوران مهد کودک دوران سیادت است، تصریح کرد: دوران مهد کودک اهمیت فراوانی دارد و اگر بخواهیم آینده جامعه از نظر اجتماعی، ‌فرهنگی و آموزشی ارتقا یابد باید به این مقطع از گروه سنی بیش از حد توجه شود.

زنجانی خاطر نشان کرد:‌ دوران کودکی حساس‌ترین مرحله رشد کودک و دوران شکل‌گیری شخصیت است بنابراین این دوران اهمیت فراوانی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

260 مهد کودک در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز اضافه کرد: 260 مهد کودک با 90 هزار کودک در سطح استان اردبیل به امر آموزش مشغول هستند.

رویا احمدیان بیان کرد: در طول دو سال گذشته کلیه کتاب‌های آموزشی مهد کودک از جمله قصه‌گویی و شعر براساس آموزه‌های دینی و به صورت همگانی برای خانواده‌ها، مربیان و کودکان تهیه و تنظیم شده است.

وی یادآور شد: ‌این کتاب‌ها توسط اساتید حوزه علمیه، دانشگاه، آموزش و پرورش و متخصصان کودک و بهزیستی تنظیم شده بنابراین انتظار داریم که مربیان آموزه‌های دینی را همراه با نشاط و شادابی به کودک ارائه دهند.

احمدیان با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی نباید در مهد کودک تدریس شود، ادامه داد: حد و حدودی برای مهد کودک جهت ایجاد نشاط و شادابی تعریف شده است.

این مسئول با بیان اینکه کودکان آینده‌سازان مملکت هستند، گفت: شکل‌گیری شخصیت کودکان در این دوران انجام می‌گیرد بنابراین مربیان باید الگوی خوب و مناسبی نیز برای کودکان باشند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان اردبیل نیز در این مراسم افزود: 80 مهد کودک در شهر اردبیل مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 60 مهد کودک شهری و 20 مهد روستایی است که سه هزار و 300 کودک در این مهدها به امر آموزش مشغول هستند.

علی شریفی تصریح کرد: در مهد کودک روستایی و مناطق حاشیه‌نشین به دلیل مشکلات تغذیه‌ای کودکان غذاهای گرم نیز بین کودکان توزیع می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر دو سرویس مددکاری اجتماعی جهت توانمندسازی خانواده‌ها در سطح شهر اردبیل مشغول به فعالیت است.

شریفی اضافه کرد: از سال 84 تا 92، 764 واحد مسکن توسط سازمان بهزیستی افتتاح شده است.

همزمان با آغاز دهه فجر دو مهد کودک در شهر اردبیل، کلینیک مددکاری اجتماعی، ‌مرکز سلامت روان در بهارآباد و 13 واحد مسکن مددجویی در محله میراشرف به همت سازمان بهزیستی افتتاح شد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول