اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دیدار نمایندگان بسیج اساتید با استاندار کرمانشاه

جمعی از نمایندگان بسیج اساتید استان کرمانشاه در دیدار با استاندار کرمانشاه به بیان نظرات خود، مشکلات و کاستی‌های دانشگاه‌ها پرداختند.

دیدار نمایندگان بسیج اساتید با استاندار کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جمعی از نمایندگان بسیج اساتید استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمانشاه به بیان نظرات خود، مشکلات و کاستی‌های دانشگاه‌ها پرداختند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: امروز به‌ برکت انقلاب اسلامی ایران افراد بسیاری از آموزش عالی استفاده می‌کنند، در حالی که در گذشته بسیاری از مردم از تحصیل در سطوح پایین‌تر نیز محروم بودند.

محمدمهدی خدایی با اشاره به رقابت بسیار سنگین قبل از انقلاب برای ورود به دانشگاه‌ها، تصریح کرد: اکنون هر فردی که اراده کند، می‌تواند به‌راحتی وارد دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه امروز برای تمام سنین از جوان 15 ساله تا فرد مسن 90 ساله امکان ادامه تحصیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: این‌ها همه فضاهایی بوده که انقلاب اسلامی مهیا کرده است.

* بیش از 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور را خانم‌‌ها تصاحب کرده‌اند

خدایی حضور زنان در دانشگاه را در سال‌های پس از انقلاب بی‌نظیر خواند و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 60 درصد دانشجویان کشور در حدود 4.5 میلیون نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد: تحولات بسیار چشم‌گیری اتفاق افتاده و اساتید نیز باید مسئولیت خود را به‌عنوان یک استاد به‌درستی انجام دهند.

مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه نیز در ادامه ابراز داشت: انقلاب اسلامی امتداد حرکتی است که در عاشورای سال 61 توسط سیدالشهدا هجری اتفاق افتاد.

سیروس جهانبخشی با بیان اینکه اکنون شاهد پیچیده شدن ندای انقلاب اسلامی و صدای رهبری فرزانه نظام در دنیا هستیم، افزود: پس از انقلاب همواره نمونه‌های فراوانی از رشد و تعالی در کشور اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تلاش بسیج اساتید برای نمایش دست‌آوردهای انقلاب اسلامی به مردم، ابراز داشت: این امر نیازمند برنامه‌ریزی بوده و بسیج اساتید نیز آمادگی لازم را در این زمینه دارد.

جهانبخشی نداشتن نگاه ویژه مسئولان استانی در بحث دانشگاه‌ها را یکی از مسائل مغفول مانده عنوان کرد و گفت: به‌عنوان جامعه پیش‌رو، علمی و در نوع خود اثرگذار توجه به دانشگاه‌ها باید در صدر امور و برنامه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

مسئول بسیج اساتید استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بسیار خوب دانشگاه‌ها، یادآور شد: کشیده نشدن تحقیقات دانشگاه‌ها به ‌سمت صنعت را از مشکلات آن‌ها عنوان کرد و افزود: ارتباط بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای پول‌سازی و بهینه کردن بازار باشد.

وی ریشه عقب‌ماندگی‌ها و مشکلات کرمانشاه را در اختلافات از ابتدا تا به امروز دانست و بیان داشت: این اختلافات گاهی بین سیستم اجرایی با روحانیت، نمایندگان مجلس و یا بین خود دستگاه‌ها بوده است.

* افتتاح شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع به‌ کار شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: در این شعبه 45 دانشجوی پزشکی، 45 دانشجوی داروسازی و 45 دانشجوی دندان‌پزشکی پذیرش می‌شوند.

محمدرضا نیکبخت با بیان اینکه امروز در آموزش کیفیت حرف اول را می‌زند، خاطرنشان کرد: مردم از دانشگاه فقط مقاله و تحقیق نمی‌خواهند و خواستار تحقیقات کاربردی در راستای حل مشکلات موجود هستند.

وی ایجاد حلقه های تبدیل پژوهش به فن‌آوری را از خواسته‌های خود عنوان کرد و بیان داشت: در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اعتبارات خوبی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافته که می‌تواند به تغییر چهره سلامت استان کمک فراوانی کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه در ادامه این مراسم بیان داشت: بسیج اساتید یک پتانسیل خوب برای استان بوده که می‌توان از این انرژی برای تحقق توسعه استان به‌خوبی استفاده کرد.

محسن فرشادفر با بیان اینکه اساتید همواره بدون هیچ‌گونه ادعا و چشم‌داشتی در خدمت کادر اجرایی استان بوده‌اند، اضافه کرد: در تمام حوزه‌ها با توجه به تنوع در سطح استان می‌توان از ظرفیت‌های این اساتید به‌عنوان مشاور استفاده کرد.

وی با انتقاد از این که به دانشگاه‌ها به‌عنوان مکان‌های انسان‌ساز توجه نمی‌شود، متذکر شد: تشکیل کمیته‌ای به‌منظور رفع مشکلات دانش‌گاه‌ها از خواسته‌های دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کرمانشاه از افتتاح 8000 مترمربع ساختمان‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های متعدد در سراسر استان کرمانشاه خبر داد.

انتهای پیام/2700/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول