اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

امام جمعه ورامین در بیت شهیدان کردبچه حضور یافت

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین با حضور در بیت ام‌الشهدا کردبچه برای مرحومه تاجیک علو درجات الهی را خواستار شد.

امام جمعه ورامین در بیت شهیدان کردبچه حضور یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران همراهی می‌شد با حضور در بیت ام‌الشهدا کردبچه برای مرحومه تاجیک علو درجات الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و عمر با عزت خواستار شدند.

شهید اسدالله کردبچه

حاجیه خانم سکینه تاجیک مادر والامقام شهیدان اسدالله و علی کردبچه پس از تحمل سال‌ها درد و الم داغ جانسوز فرزندان شهیدش به لقاء‌الله پیوست.

نخستین شهید این بانوی مکرمه شهید اسدالله بود که مبارزات انقلابی خود را از همان اوان جوانی و سال‌ها قبل از انقلاب آغاز کرد تا در سال‌های 55 و 56 فعالیت‌های سیاسی و مبارزات خود را آشکار کرد.

به همین دلیل بارها توسط نیروهای ساواک دستگیر و بازداشت شد.

در آخرین مرحله مبارزات با حکومت ستم‌شاهی دستگیر شد مدت‌ها تحت شکنجه در زندان ساواک بود که همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم انقلابی و مسلمان ایران و پیروزی انقلاب همراه با زندانیان سیاسی از زندان آزاد شد.

وی پس از انقلاب به سپاه پاسداران پیوست و در عملیات‌های متعدد کردستان و تسخیر خانه تیمی منافقین و غائله 14 اسفند در دانشگاه تهران به افتخار جانبازی نایل شد.

مجاهدت‌های انقلابی وی همچنان ادامه داشت تا نهایت در عملیات بیت‌المقدس به افتخار شهادت نایل گشت.

فرزند دوم این مادر مجلله شهید علی کردبچه نیز از چهارده سالگی به جرگه بسیج پیوست و پس از سال‌ها حضور در جبهه‌ها در عملیات والفجر 8 شهید شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران نیز طی بیانیه‌ای از مردم خداجو و مومن شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک دعوت کرد تا با شرکت در مراسم گرامیداشت ام‌الشهدا کردبچه به جایگاه شهدا ابراز ارادت کنند.

در این بیانیه آمده است: مراسم یادبود مادر شهیدان کردبچه در روز دوشنبه 14 بهمن از ساعت 14 تا 16 در مسجد صاحب‌الزمان(عج) روستای ارمبویه شهرستان پاکدشت منعقد است.

انتهای پیام/2462/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول