اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار داراب خبر داد

تشکیل کمیته راهبردی کاهش حوادث ترافیکی در داراب

فرماندار داراب از تشکیل کمیته راهبردی کاهش حوادث و سوانح ترافیکی این شهرستان خبر داد.

تشکیل کمیته راهبردی کاهش حوادث ترافیکی در داراب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری داراب، کرامت قاسمی در نخستین جلسه کمیته راهبردی کاهش بار سوانح و حوادث ترافیکی شهرستان داراب اظهار داشت: تلاش در راستای ارتقای سلامتی و امنیت جامعه ارزشمند است و باید از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده بهینه شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و ترانزیتی بودن جاده داراب ـ شیراز و داراب ـ بندرعباس ، ترافیک جاده و آمار حوادث جاده‌ای گفت: در موضوع جاده و زیرساخت‌ها با توجه به ترافیک نسبتاً سنگین و ترانزیتی بودن مسیر، سهم بزرگراه در این شهرستان محدود به داراب تا پلیس راه بوده و توجه جدی برای احداث و تکمیل آن مورد نیاز است.

فرماندار داراب افزود: به موازات اقداماتی که در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها، نصب علائم هشداردهنده و راهنما، حضور فعال نیروهای پلیس، راهداری و خدمات اورژانسی باید انجام شود، لازم است به مقوله آموزش، فرهنگ‌سازی و پیشگیری توجه جدی صورت گیرد.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته با تشکیل مستمر و منظم جلسات کارگروه ترافیک و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و اتخاذ راهکارهای مختلف موفق شدیم کاهش قابل ملاحظه‌ای در آمار تصادفات و تلفات ناشی از سوانح داشته باشیم اما همچنان آمار حوادث و تلفات آن قابل توجه است و باید دستگاه‌های متولی کمک کنند تا به شرائط مطلوب دست یابیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان داراب توسعه و تجهیز مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی جاده‌ای را مهم ارزیابی کرد.

قاسمی مشارکت مردم در پیشبرد اهداف برنامه راهبردی کاهش بار سوانح و حوادث ترافیکی را مهم دانست و گفت: باید با فرهنگ‌سازی زمینه و بستر همراهی مردم با برنامه‌های پیشنهادی را فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه که جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادارات این شهرستان و شورای خیرین تامین سلامت داراب حضور داشتند دکتر محمد مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه آمار حوادث و سوانح در سطح کشور، استان فارس و شهرستان داراب، بر اهمیت تشکیل کمیته راهبردی و همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

باقری لنکرانی رئیس شورای سیاستگذاری سلامت استان فارس نیز در ادامه با تشکر از اقدامات مسئولان این شهرستان با اشاره به آمار و وضعیت تصادفات و تلفات ناشی از آن بر اهمیت برنامه‌ریزی و پیگیری امور با رویکرد پیشگیری از بروز حوادث تاکید کرد و رعایت قوانین و مقررات و استفاده از ابزار ایمنی به ویژه برای موتورسواران را در کاهش بار سوانح و حوادث ترافیکی مهم دانست.

انتهای پیام/2448/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول