اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌جمهور در حرم امام خمینی:

امام خمینی(ره) مذهب و عقلانیت را به هم پیوند زد/ دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام خمینی(ره) مذهب و عقلانیت را به هم پیوند زد، گفت: به پیروی از راه امام و رهبری افتخار می‌کنیم.

امام خمینی(ره) مذهب و عقلانیت را به هم پیوند زد/ دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،‌ دهه فجر را پایان‌بخش استبداد و آغاز حاکمیت مردم بر سرنوشتشان خواند و اظهار داشت: امام راحل مذهب و عقلانیت را با یکدیگر گره زد و خردورزی را به تمام مردم آموخت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت یازدهم در راستای تدابیر و سیاست‌های امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب است تصریح کرد: امام بزرگوار ما نه تنها رهبری ایران اسلامی، بلکه رهبری جهان اسلام را عهده‌دار بود و ما نیز مفتخریم که راه پر خیر و برکت ایشان را ادامه می‌دهیم. 

وی در ادامه امید به آینده را بهترین گزینه برای پیشرفت و ساخت کشور دانست و خاطرنشان کرد: راه بنیانگذار جمهوری اسلامی، راه ارزش‌های والا، اعتدال و مبارزه با افراط‌گرایی بود و به تمام آزادی‌‌خواهان جهان ایثار و از خودگذشتگی را آموخت. 

روحانی گفت: اتحاد ریشه و اساس ادامه راه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

دعوت روحانی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از همه سلایق برای شرکت در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن دعوت کرد و گفت: بنده از ملت عزیز ایران و همه سلایق، گروه‌ها و تشکل‌ها دعوت می‌کنم روز 22 بهمن ملت غیور ایران اسلامی در کنار همدیگر باشیم و درخواست می‌کنم راهپیمایی 22 بهمن سال‌جاری با سال‌های گذشته متمایز باشد.

وی ادامه داد: نباید کسی با روز 22 بهمن که روز ملی و سربلندی ملت ایران و روز استقلال و سرنوشت ایران اسلامی است قهر کند و همه افراد باید با هر تفکر و سلیقه سیاسی در روز 22 بهمن کنار هم باشند.

وی افزود: روز 22 بهمن با سردادن شعارهای وحدت‌آفرین، این روز را روز ناامیدی دشمن و روز یکپارچگی، امید عمومی و نشاط می‌کنیم.

رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و مردم غیور ایران اسلامی می‌تواند به وعده‌های خود پایبند بوده و آن‌ها را عملی کند.

این گزارش حاکی است، صبح امروز و همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام حسن روحانی به ‌همراه اعضای هیئت دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

اعضای هیئت دولت با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با آرمان‌های امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

رئیس جمهوری و هیئت دولت در ادامه این آیین با حضور بر سر مزار بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه امام خمینی (ره) با قرائت فاتحه و اهدای گل از فداکاری و خدمات ایشان به انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در ادامه این مراسم با حضور بر سر مزار حجت‌الاسلام سید احمد خمینی،‌ آیت‌الله طباطبایی بروجردی، آیت‌الله محمدرضا توسلی و محمود بروجردی به قرائت فاتحه پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و اعضای هیئت دولت با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای حادثه هفتم تیر ادای احترام کردند.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام خمینی‌(ره) رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت را در این آیین همراهی کرد.

انتهای پیام/2462/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول