اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خارگ:

انقلاب اسلامی تفکر «دین افیون جامعه است» را رد کرد

امام جمعه موقت خارگ گفت: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 این تفکر را که دین افیون جامعه است را رد و جامعه‌شناسان بزرگی همچون آنتونی گیدنز به این مسئله تاکید کرد.

انقلاب اسلامی تفکر «دین افیون جامعه است» را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی قادری صبح امروز در جمع مردم خارگ اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر تقوای خود، رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را که سه شرط مهم یک حکومت، یعنی قدرت نظامی، قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی است را دارا و نابودی آن با دست خالی جزو محالات بود را انجام داد و لذا باید از امام راحل که مظهر اخلاص و عمل بود درس گرفت و تقوای الهی را در پیش گرفت تا خداوند نیز به ما عزت دهد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) همواره تقوای خود را حفظ کردند و حتی در میان شلوغی‌ها و احساسات دهه فجر 57 نیز به وظایف الهی خود عمل کرد، یکی از آن موارد هنگامی بود که برادر ایشان پس از 14 سال وقتی هواپیما به زمین نشست برای دیدن ایشان به هواپیما رفتند و وقتی اطرافیان به امام گفتند که این لحظه‌ای تاریخی است و شما پیش بیفتید تا عکاسان از شما عکس بگیرند، ایشان فرمودند من هرگز جلوتر از برادر بزرگترم حرکت نخواهم کرد و با تدابیری که اندیشیده شد، برادر ایشان را به همراه سایر افراد حاضر در هواپیما برای استقبال به سالن انتظار فرستادند.

امام جمعه موقت خارگ اشاره داشت: حال این حرکت امام خمینی (ره) را مقایسه کنید با حکامی که به قدرت رسیدند و برای بر سر قدرت ماندن خود حتی نزدیک‌ترین عزیزان خود را به قتل رساندند و برخی جواب زیردستان خود را نمی‌دهند در صورتی که جواب سلام واجب است.

وی تصریح کرد: امام در طول مدیریتشان، جنگ تحمیلی، بحران‌ها و فتنه‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و همه این‌ها بخاطر تقوای ایشان بود و یکی دیگر از برکات تقوا این است که انسان می‌تواند حق را از باطل و طرفداران این دو را از هم تشخیص دهد.

قادری عنوان کرد: باید در این دهه به دستاوردهای انقلاب بیشتر پرداخته شود و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران این خواهد بود که این انقلاب زمینه‌ساز انقلاب جهانی امام زمان (عج) خواهد بود و این فرمایش خود امام خطاب به مسئولان است که می‌فرمایند این انقلاب محدود به ایران نیست و به تمام کشورهای مسلمان سرایت خواهد کرد و ما نیز در همین روز تجدید پیمان خواهیم کرد با امام راحل و شهدایی که برای انقلاب اسلامی از جام خود گذشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 این تفکر را که دین افیون جامعه است را رد و جامعه‌شناسان بزرگی همچون آنتونی گیدنز به این مسئله تاکید کردند و در هنگام رد این نظریه، به انقلاب اسلامی ایران استناد کرد و یا تافلر در کتاب موج سوم خود گفته است که این انقلاب، دنیای دین‌مداران را متحول کرد.

قادری اذعان داشت: 14 بهمن یادآور روی کار آمدن دولت جدید بود و مهندس بازرگان نخست وزیر ایران شد اما امام خمینی (ره) بعدها قسم خوردند که با نخست وزیری ایشان مخالف بوده است و یکی از دلایلش این بود که لیبرال‌ها در مبارزه با رژیم شاهنشاهی نقش عمده‌ای داشتند و خود را سزاوار و شایسته مدیریت انقلاب می‌دیدند اما به توده ضعیف جامعه اعتماد نداشتند و به آمریکا نیز وابستگی‌هایی داشتند اما امام خواست که همه ببینند که مدیریت آن‌ها دارای مشکلاتی هست و وابستگی آن‌ها به آمریکا که بعدها در تسخیر لانه جاسوسی و با اسنادهایی که منتشر و آشکار شد، برای همگان ثابت شود.

وی اضافه کرد: عمر این دولت 9 ماه بود و چندان دوام نیاورد و در این آزمون رد شدند و اما نگاهی بیندازید به حکومت مرسی در مصر که با توجه به وابستگی‌هایی که به آمریکا داشت، انقلاب مصر دچار دگرگونی شد و نتیجه این انقلاب را هم دیدید و تنها بعد از حسنی مبارک، مهره‌ای دیگر از خود آمریکایی‌ها دوباره بر سر کار آمده است و اگر در اوایل انقلاب مدیریت امام خمینی (ره) نبود، شاید انقلاب ما نیز به سرنوشت انقلاب مصر دچار شده بود.

انتهای پیام/66006/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول