اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست استان البرز خبر داد

برخورد قاطع با صنایع آلاینده در استان البرز

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز از برخورد قاطع قانونی با صنایع و واحدهای تولیدی آلاینده و مضر برای محیط زیست در این استان خبر داد.

برخورد قاطع با صنایع آلاینده در استان البرز

حمید لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای صنعتی امروز یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان به ویژه ساکنان کلانشهرها و شهرهای بزرگ و صنعتی، موضوع آلودگی هوا و محیط زیست است.

وی تصریح کرد: اگر به این حوزه توجه لازم از سوی همه اقشار و بخش‌های جامعه صورت نگیرد، به طور قطع مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا به شرایط بحرانی رسیده و در این صورت همه مردم متضرر خواهند شد.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه یکی از عوامل آلودگی هوا و آسیب رسیدن به محیط زیست، فعالیت کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی است، با توجه به توسعه صنعتی استان البرز چه تمهیداتی برای مقابله با آثار مخرب زیست محیطی این صنایع اندیشیده شده است، گفت: خوشبختانه در این حوزه قانون محیط زیست کشورمان کامل و شفاف است و در صورت عمل به قوانین زیست محیطی از سوی صنایع و واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها، مقابله لازم با بخش مهمی از آلودگی‌ها و عوامل آلاینده هوا و محیط زیست انجام می‌شود.

لشکری افزود: به عنوان نمونه قانون شرایط خاصی را برای فعالیت صنایع پیش‌بینی کرده و اداره محیط زیست استان البرز به طور جدی و مستمر عمل به این قوانین را از سوی صنایع فعال در استان رصد می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت بی‌توجهی به قوانین حفظ محیط زیست و عدم رعایت شرایط مناسب، قانون برخوردهای سختی را برای متخلفان پیش‌بینی کرده و این موارد با جدیت در استان البرز پیگیری می‌شود.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز بودیم و مدیران اکثر این واحدها همکاری خوبی با اداره محیط زیست و اجرای قوانین مربوطه دارند.

لشکری گفت: در این رابطه سال گذشته واحدهای آلاینده صنعتی در استان البرز شناسایی و به آنها برای انجام راهکارهای مناسب برای عدم آلوده‌ کردن و محیط زیست توصیه‌ها و تذکرات لازم داده شد.

وی اظهار داشت: با توجه به همکاری‌هایی که مدیران واحدهای صنعتی در این زمینه داشتند، امسال در استان البرز شاهد کاهش 60 درصدی فعالیت صنایع آلاینده نسبت به سال 1391 بودیم.

لشکری در پایان تاکید کرد: هدف اصلی اداره محیط زیست البرز این است که هیچ واحد صنعتی آلاینده در این استان فعالیتی نداشته باشد و به طور قطع اجرای قوانین حفاظت محیط زیست از سوی این واحدها با جدیت پیگیری شده و در صورت بی‌توجهی به این قوانین با مدیران متخلف برخورد قاطع قانونی انجام می‌شود.

انتهای پیام/2302/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول