اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌مناسبت روز جهانی تالاب‌ها

کارگاه آموزشی «ارزش‌های تالاب» در بهشهر برگزار شد

به‌ مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها، کارگاه آموزشی «ارزش‌های تالاب» در روستای «زینه‌وند» بهشهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی «ارزش‌های تالاب» در بهشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، امشب با حضور 40 تن از بانوان فعال عرصه محیط زیستِ روستاهای«زاغمرز» و «زینه‌وند» و موسسه گردشگری«آوای طبیعت»، کارگاه آموزشی به‌مناسبت روز جهانی تالاب‌ها، در روستای«زینه‌وند» از توابع بخش مرکزی بهشهر، برگزار شد.

در این کارگاه که همراه با پرسش و پاسخ برگزار شد، محمود صوفی زیست‌شناس و اکولوژیست، علاوه بر بیان ارزش‌های تالاب، حساسیت اکوسیستم‌های تالابی و وضعیت تالاب‌های کشور، مواردی از راهکارهای حفاظت از تالاب‌ها را عنوان کرد.

در کارگاه«ارزش‌های تالاب»، به‌طور خاص از ویژگی‌های منحصربه‌فرد تالاب «لپو» و میانکاله مسائلی از سوی علی ابوطالبی، یکی از کارشناسان محیط زیست شهرستان بهشهر، مطرح شد.

ازدیاد جمعیت، توسعه ناپایدار، استقرار صنایع سنگین در حاشیه تالاب‌ها، اصرار بر ساخت جاده از داخل تالاب میانکاله، شکار و صید قاچاق دور از چشم ماموران و عدم آگاهی جامعه محلی از ارزش‌های تالاب از جمله مواردی بود که این کارشناس به‌عنوان مخاطرات تالاب لپو و میانکاله، برشمرد.

به گزارش فارس، شرکت‌کنندگان در کارگاه آموزشی، پیش از برگزاری این برنامه، بازدیدی هم از پناهگاه حیات وحش میانکاله داشتند.

انتهای پیام/86001/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول