اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گاز ناحیه نوشهر و چالوس خبر داد

نصب سامانه هوشمند گاز در ادارات چالوس

رئیس اداره گاز ناحیه نوشهر و چالوس از نصب سامانه هوشمند برای سیستم مرکزی ادارات خبر داد و افزود: برای صرفه‌جویی در مصرف گاز قرار است سامانه هوشمند برای سیستم مرکزی ادارات تعبیه شود.

نصب سامانه هوشمند گاز در ادارات چالوس

رضا باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: در شهرستان چالوس تاکنون 41 هزار کنتور گاز داریم و 55 هزار واحد مسکونی تحت پوشش گاز هستند.

وی به تجربه کمبود گاز در روزهای سرد سال 86 اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه سال 86 باید تدبیر کنیم و برای فصل سرد آمادگی لازم را داشته باشیم.

باقری بیان داشت: براساس دستورالعمل معاون رئیس جمهور، دمای اتاق‌ها در ادارات باید بین 18-21 درجه و در راهروها نیز 16 درجه سانتیگراد باشد.

وی از نصب سامانه هوشمند برای سیستم مرکزی ادارات خبر داد و افزود: برای صرفه‌جویی در مصرف گاز قرار است سامانه هوشمند برای سیستم مرکزی ادارات تعبیه شود که با سنسورهای مربوطه گاز مصرفی ادارات یک‌ساعت قبل از شروع ساعت اداری و یک‌ساعت بعد از اتمام ساعت اداری به طور اتوماتیک قطع و وصل شود.

رئیس اداره گاز ناحیه نوشهر و چالوس گفت: ایران با داشتن 16 درصد از ذخایر گاز جهان، رتبه دوم دارایی گاز جهان را به‌خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: کشور ایران مقام سوم مصرف گاز جهان را به ‌خود اختصاص داده که خطری جدی برای گاز کشور است.

باقری به صرفه‌جویی در مصرف گاز تأکید کرد و اظهار داشت: کشور ایران بعد از روسیه رتبه دوم شاخص مصرف انرژی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مازندران در دورترین نقطه مبادی گاز کشور قرار دارد و در صورت بروز حادثه مازندران نخستین محل بروز حادثه است.

انتهای پیام/2296/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول