اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری و ستارگان علمی نهاوند

برگزیدگان کنکور سراسری و ستارگان علمی شهرستان نهاوند تجلیل شدند.

تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری و ستارگان علمی نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عصر امروز در مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان، برگزیدگان کنکور سراسری و ستارگان علمی شهرستان نهاوند تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان تجلیل از ستارگان علمی را تجلیل از فرهنگ علم‌آموزی و نخبه‌پروری خواند و گفت: شهرستان نهاوند در زمینه پرورش استعدادهای درخشان جزو شهرستان‌های برتر استان است.

عبدالرضا فولادوند به عمده‌ترین مشکل سد راه کنکور در استان اشاره کرد و گفت: بحث بوم و قطب باعث شده داوطلبان کنکور در استان تمایل کمتری به انتخاب استان‌های غربی نشان دهند به طوری که از مجموع داوطلبان استان طی امسال فقط 480 نفر به دانشگاه‌های کردستان و کرمانشاه وارد شده‌اند.

وی گفت: این در حالی است که از استان‌های مذکور 2 هزار نفر دانشگاه‌های استان همدان را انتخاب کرده‌اند که همین مسئله باعث شده داوطلبان ما متضرر شده و از همه ظرفیت خود بهره‌مند نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان از ارائه پیشنهاد تغییر بوم (منطقه) به وزارت علوم خبر داد و گفت: پیشنهاد شده که استان همدان با استان‌های مرکزی و قم به یک بوم تبدیل شوند تا آمار قبولی‌های ما در کنکور ارتقا یابد.

وی با مقایسه قبولی‌های کنکور شمال و جنوب استان نیز گفت: در جنوب استان با توجه به اینکه میزان پذیرش دانشگاه‌های پیام نور پائین بوده و از سوی دیگر دانش‌آموزان آنها تمایل کمتری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های شمال استان دارند و برعکس در شمال استان میزان پذیرش دانشگاه‌های پیام نور بالاست، میزان قبولی کنکور شمال استان در مقایسه با جنوب استان بالاتر است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز از وجود چهار مدرسه سمپاد (استعدادهای درخشان) در نهاوند خبر داد و گفت: ایجاد کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی برای کنکور موجب شده که از مجموع 18 معدل 20 در سال سوم نظری استان 60 درصد آن متعلق به نهاوند باشد.

علیرضا تکلو از ارتقای کنکور نهاوند از رتبه 14 در استان به رتبه چهار خبر داد و گفت: برای رسیدن به جایگاه بالاتر نیاز به تلاش بیشتر است.

انتهای پیام/89016/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول