اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مردان 54 درصد مبتلایان به سرطان در فارس را شامل می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردان فارسی 54 درصد و زنان 46 درصد سرطان‌ها در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مردان 54 درصد مبتلایان به سرطان در فارس را شامل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن مقدمی اظهار داشت: سالانه حدود 4 هزار و 719 مورد سرطان جدید در استان فارس شناسایی و ثبت می‌شود که 2 هزار و 166 مورد زن و 2 هزار و 553 مورد آن‌ها مرد است و در واقع 46 درصد از سرطان‌ها در استان فارس به زنان و 54 درصد به مردان اختصاص دارد.

وی ابراز داشت: یکی از نگرش‌های منفی و اشتباه در مورد سرطان این است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند این بیماری هیچ علامت و نشانه‌ای ندارد و یا این که در مورد آن هیچ کاری نمی‌توان کرد.

مقدمی تصریح کرد: آنچه باید بدانیم این است که شناسایی سرطان در مراحل اولیه هم هزینه کمتری بر فرد و جامعه تحمیل کرده و هم اینکه امکان استفاده از روش‌های درمانی جدید و موثر را برای فرد مهیا می‌کند و از طرف دیگر پیشگیری موثرترین و به‌صرفه‌ترین راه برای کاهش بار سرطان در جامعه است و شناسایی زودرس سرطان با کاهش مرگ و میرهای ناشی از آن همراه بوده است. 

معاون بهداشتی این دانشگاه گفت: تحقیقات نشان داده است که غربالگری برای سرطان‌های دهانه رحم و روده بزرگ با شناسایی ضایعات پیش سرطانی و درمان آن‌ها قبل از تبدیل شدن به سرطان، از بروز این سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: خطر ابتلا به سرطان در یک فرد با پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، پرهیز از تماس با اشعه ماوراء بنفش خورشید و برنزه کردن پوست، مصرف صحیح میوه و سبزیجات سالم، تناسب وزن و داشتن فعالیت بدنی منظم کاهش می‌یابد.

مقدمی بیان کرد: برخی از واکسن‌ها نیز موجب کاهش خطر سرطان می‌شوند از جمله واکسن HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) از بسیاری از سرطان‌های دهانه رحم، دستگاه تناسلی و سرطان‌های مقعد پیشگیری می‌کند و همچنین واکسن هپاتیت B می‌تواند باعث کاهش خطر سرطان کبد شود.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول