اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد:

75 درصد تلفات جاده‌ای خراسان رضوی متعلق به خودروهای شخصی است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: تلفات تصادفات رانندگی در حمل و نقل عمومی 25 درصد برآورد شده و 75 درصد مربوط به خودروهای شخصی است.

75 درصد تلفات جاده‌ای خراسان رضوی متعلق به خودروهای شخصی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن شریعتی عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت ایمنی راه‌ها در خراسان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیشترین سهم در تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان خودروهای شخصی است.

وی با اشاره به افتتاح دفتر جمعیت ایمنی راه‌ها در مشهد خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از افتتاح این دفتر فرهنگ‌سازی در راستای کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به حجم بالای جابه‌جایی زائران در پایانه مسافربری مشهد به‌ویژه در ایام محرم و صفر اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این ایام هیچ تصادف جاده‌ای منجر به فوت در اتوبوس‌های این پایانه نداشتیم.

وی افزود: اتوبوس‌ها در راستای ایمنی بیشتر از لحاظ فنی به صورت مستمر بررسی می‌شوند و در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری، پلیس راهور بر این ناوگان نظارت دارد.

وی همچنین به تلفات درون‌شهری در تصادفات اشاره کرد و گفت: کشته‌شدگان شهری نیز کم نیستند و این امر نیاز به توجه بیشتری دارد.

شریعتی تصریح کرد: برای کاهش روند تلفات در شهرها نیز با اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان به‌ویژه جوانان و حذف معابر پرخطر می‌توان اقدامات موفقی انجام داد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: در بحث ایمنی راه‌ها و کاهش تلفات تصادفات رانندگی بخشی مربوط به جاده‌ها است که در شهر مشهد تلفات در درون شهر نیز قابل توجه است.

وی عنوان کرد: برای موفقیت در کاهش تلفات رانندگی باید به کلان‌شهرها به صورت خاص توجه شود و مردم نیز در این خصوص نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: درست است که پایانه مسافربری، پایان راه نیست اما شروع خدمات جاده‌ای به مسافران است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف در ارائه خدمات در مجموعه پایانه مسافربری مشهد مسافر، اتوبوس و راننده است، افزود: به طور یقین ایمنی جاده‌ای از موضوعاتی است که با جان مسافران و سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی به عنوان پایلوت ارزیابی و فرهنگ‌سازی برای شهروندان در میان شهرهای کشور می‌تواند نمونه‌ای مناسب باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد گفت: تلفات تصادفات رانندگی در حمل و نقل عمومی 25 درصد برآورد شده و 75 درصد مابقی مربوط به خودروهای شخصی است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول