اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه فردوسی مطرح کرد

ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه‌ها با اجرای سند اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سطح فعالیت فرهنگی دانشگاه با نگاه به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

ارتقای سطح فرهنگی دانشگاه‌ها با اجرای سند اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی یوسفی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیر از تلاش‌های ابوالفضل غفاری در دوران تصدی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: حوزه فرهنگی حوزه پرکار و پرتلاشی است زیرا بسیار به تفسیر و تاویل مختلف افراد بستگی دارد و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند معمولا همیشه مورد انتقاد بوده‌اند ولی حجم بالای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نشان از زحمات بسیار زیاد مجموعه فرهنگی دانشگاه است.

وی در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های فرهنگی در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: فعالیت‌هایی که تا به حال انجام شده مورد تایید بوده و امیدواریم با یک روند تدریجی اصلاحی و با نگاه متفاوت‌تر و به‌روزتر با یک شیب خیلی ملایم و با کمک مجموعه فعلی و دوستانی که در آینده به مجموعه فعلی اضافه می‌شوند دوره موفقی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه افزود: قصد داریم با یک تعریف فراگیرتر از کار فرهنگی و با نگاه به سند اسلامی دانشگاه‌ها بتوانیم باورهای ناب دینی را به صورت هوشمندانه در فعالیت‌های فرهنگی نمود دهیم.

یوسفی با اشاره به اینکه سطح فعالیت فرهنگی باید با اجرایی شدن سند اسلامی دانشگاه‌ها بسیار ارتقا پیدا کند، گفت: باید شمول فعالیت‌های فرهنگی در سطح تمام اقشار دانشگاهیان در دانشگاه گسترش پیدا کند و فقط منحصر به دانشجویان نباشد.

وی افزود: باید عیار فرهنگی فعالیت‌های دانشگاه را به شدت افزایش دهیم، حتی در فعالیت سیاسی، ولی این بدین معنا نیست که کار سیاسی انجام ندهیم بلکه باید عنصر اصلی فعالیت‌های ما فکر و اندیشه باشد.

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص ساختار فعلی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر ساختار مشخصی برای معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌های کشور وجود ندارد و باید ساختار فعلی تغییر یابد و یک ساختار مشخص تدوین گردد.

وی افزود: طبق توافق با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حال ایجاد دفتر مشاوره‌ جهت تعریف اهداف و ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها هستیم و این ساختار در آینده نزدیک به صورت پایلوت در دانشگاه فردوسی مشهد اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول