اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی:

آمریکا با معیارهای فکری و سعادت انقلاب اسلامی مخالف است

رئیس گروه نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی گفت: علت اصلی مخالفت آمریکا با انقلاب ما این است که انقلاب ما از نظر معیارهای فکری و سعادت مخالف نظریات و افکار آنها است.

آمریکا با معیارهای فکری و سعادت انقلاب اسلامی مخالف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، موسی نجفی عصر امروز در همایش فجر بیداری که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما از چند جنبه اهمیت دارد، اول اینکه انقلاب است و دوم اینکه این انقلاب منجر به نظام سیاسی شده و از جنبه سوم اینکه این انقلاب در ایران اتفاق افتاده است.

مدیرگروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: در بحث اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب است منظور این است که کودتا و رفرم نیست و در واقع باید با انقلاب‌های ایران و جهان مقایسه شود.

نجفی تصریح کرد: به گفته شهید مطهری انقلاب‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند، اول انقلاب‌های اقتصادی مثل شوروی و چین و یا انقلاب‌های سیاسی که به دنبال اصلاح نظام سیاسی و آزادی هستند و گروه سوم انقلاب‌ها معنوی هستند و گروه چهارم ترکیبی از این سه مورد هستند.

وی ادامه داد: به نظر شهید مطهری انقلاب ما هیچ یک از این چهار نمونه نیست بلکه انقلاب ما انقلابی استثنایی است و دلیل آن هم این است که انقلاب شکوهمند ما همه موارد را فقط در سایه اسلام می‌خواهد.

• دلایل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی ایران

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دشمنی غرب و آمریکا با انقلاب ما اظهار کرد: آمریکا با انقلاب ما مشکل دارد و بحث هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است و این دشمنی نیز به چند دلیل است.

نجفی ادامه داد: دلیل نخست این است که ایران در زمان پهلوی از عاملان آمریکا در منطقه بوده و امروز این‌گونه نیست، دلیل دوم نیز بحث نفتی است که دیگر در نفت ایران، آمریکا تصمیم‌گیری نمی‌کند اما در واقع علت مخالف اصلی آنها با انقلاب ما این است که انقلاب ما از نظر معیارهای فکری و سعادت مخالف نظریات و افکار آنها و در تضاد با سکولاریسم است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی بیان داشت: انقلاب ما برای آنها یک چالش است زیرا انقلاب دینی ما بعد از مدرنیته به وجود آمده و اولین ساختارشکنی انقلاب ما در خود انقلاب است.

وی عنوان داشت: بعد از انقلاب اسلامی غربی‌ها فکر می‌کردند مذهبی‌ها توان ایجاد نظام و نوشتن قانون اساسی را ندارند اما امام خمینی(ره) و پیروانش این کار را انجام داد که باعث شد نظامی در مقابل نظام لیبرال دموکرات غربی شکل گیرد.

نجفی ادامه داد: نظام‌های سوسیالیسم و لیبرالیسم با هم اختلافات فراوانی دارند اما در بحث مادی و این جهانی بودن توافق دارند اما انقلاب اسلامی ما فقط این جهانی نیست و به آن جهان نیز می‌پردازد که این برای غربی‌ها کاملا جدید بود زیرا این موضوع با توجه به نظریه آنها که دین را متعلق به قبل از مدرنیته می‌دانستند به طور کامل مخالف و ساختارشکن بود چراکه انقلاب ما بعد از مدرنیته با هویت دینی شکل گرفت، 

نجفی تصریح کرد: اختلاف دیگری که ما در خصوص انقلاب خود با لیبرال دموکراسی داریم این است که آنها فکر می‌کنند انقلاب ما یک پروژه و به دست انسان شکل گرفته اما ما معتقدیم که انقلاب ما یک پروسه است که بر اساس هویت و ذات اسلامی و یاری خداوند شکل گرفته است و به گفته امام راحل (ره) انقلاب ما یک هدیه غیبی الهی است.

*انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است

نجفی اظهار داشت: ظرفیت نظام ما فقط در بعد یک نظام مانند نظام‌های چون عربستان نیست بلکه ایجاد تمدن اسلامی است و ما عقیده داریم که نظام غرب در حال فروپاشی است و تمدن بعدی تمدی اسلامی بر پایه اسلام و مهدویت است.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول