اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خبر داد

22 بهمن آخرین مهلت تخفیف برای صدور پروانه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی افزایش قیمت عوارض صدور پروانه در سال آینده گفت: کسانی که از اول تا 22 بهمن برای صدور پروانه به شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند، از تخفیف برخوردار می‌شوند.

22 بهمن آخرین مهلت تخفیف برای صدور پروانه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسیح‌الله معصومی با اشاره به اجرایی شدن طرح تفصیلی جدید اظهار کرد: این طرح برنامه‌ای است که مدیریت ساخت و سازها را تعریف می‌کند البته باید در نظر داشت به لحاظ نوع کاربری و تعداد طبقات و کیفیت ساخت و سازها طرح تفصیلی تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان سند چشم‌انداز ساخت و سازهای شهری برای 10 سال آینده است و در مدت سه سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان آماده شده و برای اجرا به مناطق ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان داشت: طرح تفصیلی مصوب لازم‌الاجرا و غیر قابل برگشت است، بنابراین عده‌ای تصور نکنند که این طرح اجرا نخواهد شد یا لغو ‌می‌شود.

وی ادامه داد: به طور جدی تاکید داریم که طرح تفصیلی جدید باید اجرا شود و همه مناطق ملزم هستند تا طرح تفصیلی جدید را اجرا کنند.

معصومی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کسانی که از اول تا 22 بهمن برای صدور پروانه به شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند، از تخفیف ویژه این ایام برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در عوارض صدور پروانه و سایر عوارض ساختمانی در سال آینده پیش‌بینی می‌شود، گفت: در عوارض صدور پروانه 20 درصد و در جرایم ساختمانی 15 درصد تخفیف تا 22 بهمن برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان داشت: فرصت خوبی است تا کسانی که می‌خواهند پروانه اخذ کنند و کسانی که مشمول جریمه ساختمانی شده‌اند، از تخفیف استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمان حضور کارشناسان بخش شهرسازی و صدور پروانه در حوزه ستادی و مناطق از زمان متعارف اداری بیشتر شده و کارکنان این بخش تا ساعت 16 در محل کار خود حضور دارند و پاسخگوی ارباب رجوع هستند.

معصومی یادآور شد: با توجه به مصوب شدن طرح تفصیلی جدید و لازم‌الاجرا بودن آن و افزایش ضرایب و قیمت‌ها در ابتدای سال جدید به تمام شهروندانی که درخواست صدور پروانه دارند توصیه می‌شود تا پیش از 22 بهمن به شهرداری‌های مناطق مراجعه کنند تا ضمن استفاده از تخفیف مذکور مشمول افزایش قیمت‌ها در سال آینده نشوند. 

وی به شهروندانی که می‌خواهند سال آینده پروانه بگیرند توصیه کرد که امسال پیش از عید برای پرداخت عوارض اقدام کنند تا افزایش قیمت‌ها مشمول آنها نشود.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول