اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

کردستان رتبه پنجم کشوری را در تعداد فرزندان شاهد دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به جامعه 9 هزار نفری فرزندان شاهد در این استان، گفت: کردستان از نظر تعداد شهدا رتبه 15 کشوری دارد ولی در زمینه آمار فرزندان شهدا در جایگاه پنجم قرار دارد.

کردستان رتبه پنجم کشوری را در تعداد فرزندان شاهد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی عصر امروز در نشست تعاملی فرزندان شاهد شاغل در ادارات استان با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امام راحل همواره فرزندان شهدا را فرزندان خویش خطاب می‌فرمودند و این افتخار بزرگی برای آنان است.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا در واقع صاحبان اصلی و واقعی انقلاب هستند چراکه آنان بیشترین سرمایه‌های خود را در راه پیروزی و اقتدار این نظام الهی تقدیم کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا و تلاش در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های مادی و معنوی آنان رسالت آحاد مردم به ویژه مسئولان است، اضافه کرد: چتر بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی باید آنقدر گسترده باشد که بتواند پاسخگوی همه نیازهای این جامعه باشد.

سلیمانی تصریح کرد: امروزه با گذشت سال‌های زیاد از آغاز انقلاب و جنگ تحمیلی فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند و به همین دلیل خواسته‌ها و نیازهای آنان نیز با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است.

وی حفظ شان خانواده‌های شهدا و احترام به آنان را یکی از مهم‌ترین نیازهای آنان دانست و افزود: تمام کسانی که در دولت‌های نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، در خدمت خانواده شهدا بوده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: شاید کسانی در بدنه مدیریتی در خصوص خانواده شهدا و جامعه ایثارگران دچار خطاهای شوند اما آنچه در رأس نظام دیده می‌شود تواضع و فروتنی در مقابل خانواده شهداست.

سلیمانی از فرزندان شهدا به عنوان ارزشی برای جامعه اسلامی ایران نام برد و گفت: فرزند، پدر، برادر و مادر شهید بودن باید به عنوان یک ارزش در کنار سایر آیتم‌ها در زمان دادن پست‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نظام‌ جمهوری اسلامی پست‌ها با سایر نظام‌ها فرق می‌کند خاطرنشان کرد: تقوا لازمه خدمت صادقانه در چنین نظامی است که فرزندان شهدا چون از شهدای خود الگو می‌گیرند لذا اهل تقوا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: فرزندان شهدا باید اثرگذار باشند و در هر پست و مقامی که قرار می‌گیرند، تحول ایجاد کنند.

سلیمانی با بیان اینکه دولت‌مردان دولت تدبیر و امید باید زمینه استفاده از مجموعه ارزشی جامعه ایثارگران را برای ارائه خدمت به مردم فراهم کنند، بیان کرد:‌ خانواده ایثارگران نیز همانگونه که از مسئولان در راستای تحقق خواسته‌هایشان انتظار دارند باید پشتیبان و پیگیر کار همدیگر باشید.

وی تشکیل مجمع فرزندان شاهد و ایثارگران استان را ضروری دانست و تصریح کرد: تشکیل این مجمع تنها با اهداف احقاق حقوق جامعه ایثارگران نیست بلکه می‌تواند بستر آشنایی بیشتر و اعلام حضور آنان را فراهم کند.

جامعه 9 هزار نفری فرزندان شاهد در کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به جامعه 9 هزار نفری فرزندان شاهد در این استان، گفت: این استان از نظر تعداد شهدا رتبه 15 کشوری دارد ولی در زمینه آمار فرزندان شهدا در جایگاه پنجم قرار دارد.

سلیمانی افزود: در کنار هم قرار گرفتن و آشنا شدن بیش از پیش فرزندان شاهد با تشکیل انجمن می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد بیش از پیش اهداف باشد.

وی خاطرنشان کرد: این تشکل باید به صورت ان‌جی‌او و خارج از چارچوپ بنیاد باشد اما این اداره‌کل تمام توان خود را در حمایت مادی و معنوی از آن به کار خواهد بست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان در مورد پیگیری موضوع قطع فوق‌العاده ایثارگران که از سوی یکی از فرزندان شاهد حاضر در جلسه مطرح شد، اظهار کرد: دیده نشدن ردیف اعتباری در بودجه امسال دلیل این مبحث است.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول