اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان بروجرد:

ایران اسلامی همچون گوهری تابناک در جهان می‌درخشد

امام جمعه شهرستان بروجرد گفت: امروزه ایران اسلامی همچون گوهری تابناک در جهان می‌درخشد.

ایران اسلامی همچون گوهری تابناک در جهان می‌درخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در مراسم زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه انصار شهرستان بروجرد ضمن تبریک سالروز ورود امام به میهن اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی است که خداوند متعال به خاطر صبر و مقاومت ملت و به برکت وجود روحانیت معظم و در راس آن امام خمینی (ره) به ملت ایران ارزانی داشت.

ترابی افزود: در دوران 15 ساله مبارزات پیش از پیروزی انقلاب، مردان و زنان مومن زیادی زندان رفته، شکنجه شده و جان باخته‌اند و عده‌ای دیگر تبعید شدند، تا ملت ایران بر رژیم فاسق شاهنشاهی غلبه کرده و یک نظام دینی -مردمی در کشور روی کار بیاید.

وی اضافه کرد: ملت قهرمان ایران در دوران سخت و طاقت‌فرسای مبارزه با پهلوی و اربابانش، با ایستادگی خود رژیم مستبد پهلوی را سرنگون کرده و با قطع دست قدرت‌های استعماری از کشور ایران، خود را از زیر یوغ بردگی قدرت‌های جهانی رهانیدند.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تا امروز که 35 سال از عمر با برکت آن می‌گذرد، ملت ایران با ایثار و فداکاری وتحمل مشکلات فراوان، توانستند به اهداف خود دست یابند.

 وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های عوامل متعدد برای شکست انقلاب نو پا، تصریح کرد: افراد زیادی از جان خود گذشتند، تا عوامل بیگانه مزدور را سر جای خود بنشانند.

ترابی یادآورشد: همچنین ملت ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، با تمام توان پای کار آمده و از موجودیت نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی آن دفاع کردند و در این میان افراد زیادی شهید، جانباز و اسیر شدند.

امام جمعه شهرستان بروجرد بیان داشت: با پایان جنگ تحمیلی و پیروزی مسلم رزمندگان ایران، مردم ولایی و انقلابی همچنان به مبارزه با دشمن ادامه داده و کسب موفقیت‌های بزرگ ایران، مرهون ایثارگری ملت است، چرا که با تداوم راه شهدا و عمل به رهنمودهای امام (ره)و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امروزه با کسب افتخارات فراوان، در اوج اقتدارو سرافرازی قرار دارند.

حجت الاسلام ترابی از دانش‌آموزان خواست به عنوان آینده‌سازان انقلاب از اهداف و آرمان‌های آن محافظت کرده و بر کتاب قطور افتخارات ملت ایران، صفحات جدیدی بی‌فزایند.

وی گفت: جوانان مستعد ایران اسلامی با مجاهدت‌های علمی بی‌نظیر خود موجب شدند، عقب ماندگی‌های گذشته جبران شده و در بسیاری از موارد، کشورهای دیگر را پشت سر بگذاریم.

ترابی همچنین از آنان خواست با تلاش و مجاهدت خود، آینده‌ای افتخارآمیز و درخشان برای کشور و ملت ایران رقم زده و دین خود را به شهدای انقلاب ادا کنند.

وی با اشاره به اینکه با خودسازی در سنگر تعلیم وتربیت می‌توان در برابر دشمنان ایستادگی کرد، افزود: امروزه مهمترین و تاثیرگذارترین مولفه قدرت، برخورداری از علم دانش و فناوری نوین است و دولتی می‌تواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند که با بهره‌گیری علمی و در اختیار داشتن افراد متخصص، متعهد و متدین، موجبات عزت روز افزون خود را فراهم آورد.

در ادامه زنگ انقلاب توسط امام جمعه بروجرد به صدا در آمد.

انتهای پیام/2304/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول