اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

اهتمام اقشار مختلف مردم به امر به معروف و نهی از منکر

یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به ارتباط میان امر به معروف و نهی از منکر و حراست و حفاظت گفت: مردم در نظام اسلامی و در قالب امت دینی باید بر این دو اصل مهم تکیه کنند و اعمال و رفتارشان همواره بر اساس موازین اسلامی باشد.

اهتمام اقشار مختلف مردم به امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در جمع مدیرکل و مسئولان حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار داشت: حراست و حفاظت در دین مبین اسلام مورد توجه و تاکید قرار گرفته و جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: در حقیقت می‌توان گفت حراست و حفاظت صحیح اصلی است که دین اسلام بر روی آن بنا شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم رعایت اخلاق حسنه اسلامی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر کارکنان نظام اسلامی رفتاری خلاف شئونات دینی داشته باشند آنگاه این اشتباه آنها مایه شرمساری نظام خواهد بود.

وی ادامه داد: مراقبت و مواظبت از اعمال توسط خود انسان بهتر از هر نوع نظارت دیگری است و اگر آدمی اعمال خود را محاسبه کند و با معیارهای صحیح بسنجد آنگاه اشتباهات و خلاف‌هایش هم کمتر خواهند شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه گناه و اشتباه نتیجه‌ای جز ضرر برای خود گناهکاران ندارد، تصریح کرد: اگر این دیدگاه در جامعه حاکم شود به تدریج شاهد اصلاح امور خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به ارتباط میان امر به معروف و نهی از منکر و حراست و حفاظت پرداخت و گفت: مردم در نظام اسلامی و در قالب امت دینی باید بر این دو اصل مهم تکیه کنند و مراقب اعمال و رفتار خود باشند که همواره بر اساس موازین اسلامی باشد.

وی عنوان داشت: مملکت اسلامی نیازمند حسن تدبیر است و در این صورت خداوند نیز یاری خود را نصیب ما می‌کند تا به تدریج کمبودها و اشتباهات جبران شوند.

انتهای پیام/78004/ع20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول