اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نکات کلیدی حجت‌الاسلام دهنوی برای آرامش در زندگی

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده گفت: قرآن مهمترین راهکار آرامش در زندگی را عشق، محبت، صفا و صمیمت می‌داند که باید در خانواده‌ها به آن توجه کرد.

نکات کلیدی حجت‌الاسلام دهنوی برای آرامش در زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حسین دهنوی عصر امروز در همایش بزرگ قرآنی در همدان هدف خداوند را از اهمیت به تشکیل خانواده ایجاد آرامش دانست و افزود: خانواده‌ها باید به قرآن و سخنان اهل بیت(ع) توجه داشته و آن را اجرا کنند.

وی خطاب به جوانان مجرد حاضر در جمع اظهار کرد: ازدواج درست را در برنامه زندگی خود داشته باشید زیرا با ازدواج عاقلانه آرامش در زندگی حاصل خواهد شد.

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده ادامه داد: روابط  غلط که در دوران قبل از محرمیت در خیابان‌ها، اتوبوس‌ها و دانشکده‌ها ایجاد می‌شود آرامش را در دوران بعد ازدواج ایجاد نخواهد کرد پس باید هوشیار بود.

وی بدگمانی و سوء‌ظن زوجین نسبت به یکدیگر را آفت دانست و افزود: عشق‌های غلط، افراد را در مقابل بدی‌ها و خوبی‌های یکدیگر کور خواهد کرد و در نتیجه آنها به رفع نیاز یکدیگر نخواهند پرداخت.

دهنوی خطاب به متأهلان حاضر در جمع نیز افزود: آرامش و آسایش هر دو لازمه زندگی است که متأسفانه در جامعه کنونی به آسایش، بیشتر از آرامش اهمیت داده‌ می‌شود.

وی رفع نیازهای مادی و جسمی را از سوی همسران به یکدیگر کافی ندانست افزود: رفع نیاز جسمی و مادی لازم است اما کافی نخواهد بود زیرا باید در کنار آن به نیازهای معنوی نیز اهمیت داده‌ شود.

این کارشناس مسائل خانواده با تأکید به سخنان رسول اکرم(ص) افزود: مردی که برای آرامش همسرش تلاش می‌کند مجاهد در راه خداست.

وی گفت: آنچه زنان را به خوشبختی می‌رساند آسایش در کنار آرامش است که باید به آن پرداخته شود.

دهنوی افزود: زنانی که به رفع نیازهای جسمانی مردان خود توجه می‌کنند ثواب یک سال عبادت را که روزها به روزه‌داری و شب‌ها به تحجر و شب‌زنده‌داری می‌پردازد را از آن خود خواهند کرد.

وی بهترین راه کسب آرامش را توجه به آیات قرآن و اوصیا و اولیای الهی دانست و افزود: قرآن مهمترین راهکار آرامش در زندگی را عشق، محبت، صفا و صمیمت می‌داند که باید در خانواده‌ها به آن توجه کرد.

دهنوی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) در توصیه به مهارت ارتباطی افزود: با در کنار هم بودن زن و مرد، خانه محل رفت و آمد فرشتگان خواهد بود و ثواب آن حتی از اعتکاف در محفل خداوند نیز بیشتر است.

وی افزود: ارتباط کلامی زوجین از سوی اسلام ثواب 70 حج مقبول را در برخواهد داشت.

این کارشناس خانواده با اشاره به رعایت حقوق معنوی از سوی زوجین نسبت به یکدیگر افزود: معاشرت و برخورد پسندیده و سنجیده از سوی زوجین به یکدیگر باید رعایت شود که پیامبر و اولیای الهی نیز به آن اشاره دارند.

وی با بیان اینکه مردان نباید به اذیت و آزار زنان خود بپردازند زیرا این کار به معنای دشمنی با خداست، گفت: زنان نیز باید مطیع مردان باشند.

انتهای پیام/89026/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول