اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

جوانه زدن انقلاب توسط تربیت دانش‌آموزان انقلابی ادامه پیدا می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهانبا بیان اینکه ما نباید اجازه بدهیم شکاف نسل‌ها سبب از بین رفتن هویت ما شود، گفت: جوانه زدن نسل انقلابی توسط تربیت دانش‌آموزان انقلابی در مدارس ادامه پیدا می‌کند.

جوانه زدن انقلاب توسط تربیت دانش‌آموزان انقلابی ادامه پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید عامریان پیش از ظهر امروز در مراسم جشن گلبانگ انقلاب در جمع دانش‌آموزان با اشاره به اینکه برخی از شادی‌ها کوچک و برخی از شادی‌ها بزرگ است، اظهار کرد: پیروزی انقلاب جشنی همگانی است که یک ملت از آن شاد هستند.

وی با بیان اینکه خاطرات پیروزی انقلاب و شادمانی مردم را به یاد دارم، افزود: انقلاب اسلامی با وجود حوادث و مقاومت‌های زیادی از سوی مردم به پیروزی رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: وقتی ما نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هنوز مردم در تداوم این حرکت انقلابی سهم دارند و هنوز این انقلاب را احساس می‌کنیم در حالی که در سایر وقایع تاریخی که در ایران رخ داد چنین حلاوتی نداشته و به زودی تمام شده است.

وی ادامه داد: اگر این حس خود را بخواهید نگه دارید باید عوامل ظهور، اندیشه‌های انقلاب و ریشه‌های آن را بدانید.

عامریان خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما باید تاریخ شاهنشاهی 2500 ساله همان تاریخی زندگی پهلوی و سناریوهای مختلف آن را بدانید تا بفهمید این انقلاب چه اقدامی را رقم زده است.

وی اضافه کرد: حتی باید بدانید مردم انقلابی آن زمان چه ویژگی‌هایی داشته‌اند و چه ظلم و ستیزهایی را دیده‌اند و لازم است تاثیر امام خمینی در این انقلاب را از همه ابعاد بشناسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: فرهنگ شهادت فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر همه مطالبی هستند که شما دانش‌آموزان ادامه دهنده خون شهدا باید از آن تاثیر گرفته و آنها را بشناسیم.

وی افزود: در آن زمان انقلاب رژیم ننگین مستشاران آمریکایی در کشور بسیار احساس می‌شد و شما باید بدانید در این انقلاب که عزتی به مردم ایران بخشیده شد.

عامریان در بخشی از صحبت‌های خود به مستشارهای زمان شاهنشاهی اصفهان اشاره کرد و گفت: این مستشاران زمانی در اصفهان به قدری راحت زندگی می‌کردند تا جایی که امنیت را در اصفهان به خطر انداخته بودند چنان که یک سری از مستشاران آمریکایی ذخیره و شیره نفتی ما را غارت کردند.

وی با بیان اینکه سرود جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است، گفت: دشمن امروز از دانش و فن‌آوری از پیشرفت‌های علمی و 400 نفر المپیادی کشور ما ترس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: در آن زمان که قرار بود نفت را ملی کنند، برخی مسئولان به مجلس رفتند و گفتند که ایرانیان نمی‌توانند کوچک‌ترین وسیله‌ای بسازند و امروز بزرگ‌ترین دغدغه دشمن ما دانش ما شده است.

وی گفت: بسیاری از ما از شرایط فعلی ناراضی هستیم و شاید مشکلات و انحرافاتی در جامعه داشته باشیم اما امروز جوانه زدن انقلاب توسط شما دانش آموزان محقق می‌شود.

عامریان اضافه کرد: نام‌گذاری خیابان‌های ما هرکدام یادآور یک واقعه تاریخی و انقلابی است اما شما که می‌خواهید سبب جوانه زدن انقلاب شوید باید نسبت به این نام‌ها شناخت داشته باشید.

وی در پایان اضافه کرد: اجازه ندهیم گسست نسل‌ها رخ بدهد چرا که با گسست نسل انقلابی با نسل جدید ما هویت خود را از دست می‌دهیم و شما دانش آموزان نباید اجازه این فراموشی را بدهید.

انتهای پیام/63012/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول