اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد

محافل قرآنی نگین برنامه‌های دهه فجر حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: محافل قرآنی نگین برنامه‌های دهه فجر حرم مطهر رضوی است.

محافل قرآنی نگین برنامه‌های دهه فجر حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در نشست خبری ظهر امروز در رابطه با برنامه‌های گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین مأموریت‌ها تبیین درست انقلاب و دستاوردهای آن به ویژه برای نسل جدید است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در گستره ملی و بین‌‌المللی دارد، افزود: در حال حاضر نیز عکس‌العمل‌هایی که از دوستان و دشمنان ایران مشاهده می‌شود حاصل دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز آستان قدس رضوی یکی از مهمترین مراکز ترویج گفتمان انقلاب و اسلام است و تأسیس نزدیک به 13 مؤسسه فرهنگی پس از انقلاب و به وجود آوردن ارزش‌های علمی، پرورشی و آموزشی در راستای یک حرکت بزرگ در حوزه فرهنگی نشان از این مهم دارد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در حال حاضر در مراکز آموزشی آستان قدس رضوی با هزار مرکز پیش دبستانی مهد‌الرضا و 13 واحد آموزشی 20 هزار دانش‌آموز از مقطع پیش دبستانی تا دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در حوزه نشر آستان قدس رضوی از هر 100 کتاب منتشر شده در کشور 1.5 درصد از کتب آستان قدس رضوی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آستان قدس رضوی پس از انقلاب با 5 هزار عنوان کتاب در 8800 جلد و به شمارگان نزدیک به 40 میلیون کتاب منتشر کرده است که این تعداد قبل از انقلاب اسلامی 27 عنوان کتاب منتشر شده بوده است.

حسینی یادآور شد: قبل از انقلاب، آستان قدس رضوی فقط دارای یک کتابخانه مرکزی بوده و امروز 50 کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در کشور با 20 میلیون منبع کتابخانه‌ای، حوزه‌ای و اسناد موقوفه فعال است.

وی افزود: امروز آستان قدس رضوی به عنوان دارنده بزرگترین ناشر شرق کشور و مرکز چاپ بین‌المللی قرآن یکی از مجهزترین چاپخانه‌های انقلاب اسلامی است چرا که در طول انقلاب 26 نوع قرآن در قطعه، ترجمه و تذهیب‌های مختلف منتشر کرده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی در فعالیت‌های فرهنگی خود با 25 هزار هکتار مجموعه ورزشی و 17 هزار عضو ثابت توجه خاصی به جوانان نیز دارد.

وی افزود: در خدمات به زائران توفیقات عظیمی در آستان قدس رضوی صورت گرفته است و فضای اماکن متبرکه از 130 هزار مترمربع به یک میلیون مترمربع با 6 صحن، 12 رواق و ... افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه حرم مطهر رضوی امروزه پایگاه نشر معارف و تعالیم اهل بیت (ع) است، گفت: سالانه 42 هزار برنامه فرهنگی، 13 هزار جلسه سخنرانی، 10 هزار کارگاه آموزشی، یک هزار محفل قرآنی، 20 هزار نماز جماعت و 200 جلسه و همایش تخصصی برگزار می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری با سه اولویت محتوایی؛ قرآن و سیره اهل بیت به ویژه سیره امام رضا (ع)، زیارت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در نیمی از برنامه‌های حرم مطهر رضوی با محتوای گفتمان انقلاب در زمینه تقویت ارزش‌های الهی، دینی، بیداری اسلامی، فرصت‌ها و تهدیدها، نقش امامت، ولایت فقیه، تبیین آن و ... توجه شده و طراحی و اجرا می‌شود.

حسینی افزود: در دهه فجر سال جاری 170 سخنرانی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب و ... با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، حجت‌الاسلام راشد یزدی، حجت‌الاسلام فرزانه و ... برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 70 جلسه سخنرانی جهت زائران غیرایرانی به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی با موضوع فجر بیداری عنوان برنامه‌ گفتمان‌های دینی، 310 جلسه گفت‌وگو، پرسش و پاسخ با حضور صفارهرندی، موسوی نجفی، حجت‌الاسلام سوزنچی و ... به صورت شبانه‌روزی 24 جلسه ویژه برادران و هفت جلسه ویژه خواهران، جلسات پرسمان دینی هر روزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با موضوع نهضت امام زمینه‌ساز نهضت امام زمان، انقلاب اسلامی و فتنه‌های فرهنگی با حضور موسی نجفی، حقانی و ... نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه فجر به هشت همایش تخصصی با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، غلامی و حجت‌الاسلام نظافت و مهاجرنیا به عنوان کارشناسان، سه همایش تخصصی ویژه زائران غیرایرانی با عناوین دین و سیاست از دیدگاه امام، نگاهی به انقلاب بحرین و ... با حضور کارشناسان حجت‌الاسلام موسوی و راشد اشاره کرد.

حسینی ادامه داد: برای نخستین بار در رواق دار‌الرحمه نمایشگاه عکس انقلاب ایران و انقلاب بحرین برای زائران غیرایرانی، نمایشگاه ویژه کودکان در ضلع غربی صحن جامع رضوی، برای نخستین بار اجرای یک دوره آموزشی برای زائران اردو زبان و عرب زبان، و برای نخستین بار اجرای شب شعر برای زائران عرب‌زبان، اردو زبان و افغانی در رواق‌های غدیر، کوثر و دارالرحمه برگزار می‌شود. 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اضافه کرد: 10 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، یک محفل بین‌المللی انس با قرآن با حضور زائران ایرانی و غیرایرانی به صورت مشترک نیز در شب 22 بهمن از ساعت 9 تا 10:30 دقیقه در رواق امام برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کتاب «اگر ولایت فقیه نبود، انقلابی که نمونه بود، لوح فشرده روح‌الله» و کتاب مجله بصیرت در تیراژ 50 هزار نسخه منتشر و بین زائران توزیع می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خاتمه گفت: تکبیر گلبانک الله‌اکبر نیز در شب 22 بهمن از مأذن‌های حرم مطهر رضوی ساعت 21 شب پخش خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول