اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان خواستار شد

اختصاص 10 درصد قیمت سوخت پالایشگاه اصفهان به توسعه حمل و نقل عمومی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 10 درصد قیمت سوخت پالایشگاه اصفهان باید برای توسعه حمل و نقل عمومی به حساب شهرداری و شورای شهر اصفهان واریز شود.

اختصاص 10 درصد قیمت سوخت پالایشگاه اصفهان به توسعه حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان عباس حاج‌رسولی‌ها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر رسیدگی به وضعیت آلاینده‌های جوی را از نیازهای اصلی شهر اصفهان دانست و اظهار کرد: مسئولان باید با اجرای برنامه‌های مدون و قانونی وضعیت آلاینده‌های جوی کلانشهر اصفهان را ساماندهی کنند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از مباحث نگران‌کننده برای مردم شهر اصفهان است، اضافه کرد: بروز بیماری‌هایی مانند ام‌اس و سرطان‌ها یکی از نتایج ناشی از افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در روز پنجشنبه هفته گذشته با انجمن ام‌اس اصفهان جلسه‌ای داشته‌ایم، تصریح کرد: در این جلسه آمار تکان‌دهنده‌ای از تعداد ام‌اس در شهر اصفهان ارائه شد و این آمار حاکی از این موضوع بوده که آمار خواهران مبتلا به ام‌اس سه برابر بیشتر از برادران مبتلا به ام‌اس است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه سال آینده دولت تصویب شده است، ادامه داد: اما متاسفانه در بودجه سال آینده دولت هیچ توجهی به مباحث زیست محیطی و حمل و نقلی نشده است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در زمان فعالیت دولت سابق تنها درصد پایینی از بودجه دولت در زمینه راه‌اندازی مترو اختصاص یافته است، تاکید کرد: طی سه سال آخر فعالیت دولت سابق تنها 40 درصد از بودجه متروی اصفهان اختصاص یافته است و در سال آینده نیز تنها 94 میلیارد تومان در بودجه دولت برای مترو در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه یافتن این وضعیت تا سه سال آتی نیز شاهد راه‌اندازی متروی اصفهان نیستیم افزود: مترو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی است که توسعه حمل و نقل عمومی به منظور کاهش آلاینده‌های جوی در سطح شهر‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: 10 درصد قیمت سوخت پالایشگاه اصفهان باید برای توسعه حمل و نقل عمومی به حساب شهرداری و شورای شهر اصفهان واریز شود.

وی گفت: در صورتی که اقدام عملیاتی در راستای کنترل آلاینده‌های جوی در سطح شهر صورت نگیرد در سال آینده شاهد افزایش بار آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان هستیم.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول