اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه گلستان:

امام خمینی(ره) هیچگاه دین را فدای سیاست نکرد

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با گرامیداشت 12 بهمن، سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گفت: آن حضرت هیچگاه دین خود را فدای سیاست نکرد.

امام خمینی(ره) هیچگاه دین را فدای سیاست نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‏الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان این حوزه به مناسبت آغاز دهه فجر در بیان خصوصیات امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) سیاست خود را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‏دانست.

وی افزود: بعضی از انسان‏ها برای رسیدن به اهداف خود از چارچوب دین خارج می‏شوند، اما امام (ره) برای رسیدن به اهداف خود هیچگاه حکمی از احکام الهی را نادیده نگرفت.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان یکی دیگر از ویژگی‏های امام خمینی (ره) که موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد را عبودیت ایشان ذکر و خاطرنشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تمامی مراحل زندگی خویش از ارتباط با خالق هستی غفلت نکرد و مشکلات و مصیبت‏ها نیز موجب کمرنگ شدن این ارتباط نشدند. 

ملکی ادامه داد: ویژگی دیگری که در امام راحل وجود داشت و موجب پیروزی این انقلاب شد، امیدواری آن امام نسبت به الطاف الهی بود.

به گفته وی، امام خمینی (ره) به اندازه‏ای نسبت به الطاف الهی خوش‌بین بود تا اینکه توانست به هدف خود که پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در این سرزمین بود، برسد. 

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه امام (ره) در تمامی مراحل عمر با برکت خود از زمان آغاز نهضت اسلامی به رای و نظر مردم متکی بود، گفت: ایشان با آن همه عظمت و جایگاهی که نزد مردم داشتند، خود را خدمتگزار و مردم را ولی‏نعمت می‏دانستند.

ملکی روحیه استکبارستیزی امام خمینی (ره) را یکی دیگر از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: به همین دلیل دیگران همواره به امام (ره) توصیه می‏کردند که هر چه می‏خواهی به شاه بگو، اما به آمریکا و اسرائیل حرفی نزن اما بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با توجه به تکیه الهی خود هیچگاه به این توصیه‏ها توجه نکرد و همواره آمریکا و اسرائیل را مورد هجمه خود قرار می‏داد.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به هر قیمتی به تکالیف خود عمل می‏کرد، افزود: جمله معروف و ارزشمند ایشان مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‏تواند بکند» ریشه در همین روحیه استکبارستیزی ایشان دارد.

ملکی ادامه داد: مقام معظم رهبری به تبعیت از امام خمینی (ره) با قوت و قدرت کامل در مسیر اهداف و آرمان‏های آن پیر سفر کرده حرکت می‏کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: پرچمی که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برافراشته و توسط نایب برحقش استمرار یافته است به دست صاحب اصلی‏اش برسد.

انتهای پیام/83003/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول