به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی فرحآبادی ظهر امروز در همایش مدیریت برند و تبلیغات در سالن اجتماعات اداره کل مازندران اظهار داشت: به دلیل وارداتی بودن علم برند و تبلیغات، در کشور تعریف درستی از این واژهها نداریم.
وی با بیان اینکه برخی تصور میکنند اگر کالایی قیمت گران داشته باشد یک برند است، افزود: در صورتی که برند عاملی برای رشد و همچنین حاصل سالها زحمت و تلاش است.
فرحآبادی با اشاره به اینکه برند فرآیند مدیریتی، اجتماعی و فراگیر است، تصریح کرد: کشورهای آلمان، ژاپن و کره آگاهانه در بخش برند فعالیت کردند و موفقیتهایی هم داشتند.
این مسئول با بیان اینکه در مفهوم گسترده، برند به معنای وجه تمایز با سایر رقبا است، ادامه داد: برند، نمادی است که با یک سری تعهدات پیوند خورده و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است.
دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران خاطرنشان کرد: از ویژگیهای تمایز کالا این است که قابلیت کپی کردن نداشته باشد و یا اینکه به سختی صورت پذیرد.
فرحآبادی با اشاره به اینکه یکسانسازی خدمات از مواردی است که باعث برند شدن یک کالا میشود، افزود: فروش برند در بازار ایران رواج یافته و این یک خطر است.
وی در بیان فواید برند، ابراز داشت: سهولت فرآیند انتخاب مصرفکنندگان، افزایش وفاداری مشتریان، گسترش نام تجاری به محصولات دیگر، تغییر در منحنی عمر کالا و افزایش ماندگاری در بازار، افزایش اثربخشی تبلیغات و سهولت امکان جذب نیروی انسانی متخصص از جمله فواید برند است.
این مسئول درباره چالشهای برندینگ، با اشاره به اعتماد نداشتن مردم به کالا و خدمات ایران نگرش منفی مردم ایران نسبت به تبلیغات، تصریح کرد: مردم ما مفهوم خدمت به معنای واقعی را نچشیدهاند و کمتر برند ایرانی وجود دارد که تجربه موفق جهانی داشته باشد.
دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران با بیان اینکه کالای خوب ایرانی اگر وارد بازار جهانی شده، بدون برندسازی بوده است، متذکر شد: شکلگیری برندسازی نیاز به حمایت ملی دارد.
انتهای پیام/86007/ن30/ض1002