اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران:

شکل‌گیری برند نیاز به حمایت ملی دارد

دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران با بیان اینکه کالای خوب ایرانی اگر وارد بازار جهانی شده، بدون برندسازی بوده، گفت:‌ شکل‌گیری برندسازی نیاز به حمایت ملی دارد.

شکل‌گیری برند نیاز به حمایت ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی فرح‌آبادی ظهر امروز در همایش مدیریت برند و تبلیغات در سالن اجتماعات اداره کل مازندران اظهار داشت: به دلیل وارداتی بودن علم برند و تبلیغات، در کشور تعریف درستی از این واژه‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند اگر کالایی قیمت گران داشته باشد یک برند است، افزود: در صورتی که برند عاملی برای رشد و همچنین حاصل سال‌ها زحمت و تلاش است.

فرح‌آبادی با اشاره به اینکه برند فرآیند مدیریتی، اجتماعی و فراگیر است، تصریح کرد:‌ کشورهای آلمان، ژاپن و کره آگاهانه در بخش برند فعالیت کردند و موفقیت‌هایی هم داشتند.

این مسئول با بیان اینکه در مفهوم گسترده، برند به معنای وجه تمایز با سایر رقبا است، ادامه داد: برند، نمادی است که با یک سری تعهدات پیوند خورده و هدف آن شناسایی و تمایز محصولات است.

دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های تمایز کالا این است که قابلیت کپی کردن نداشته باشد و یا اینکه به سختی صورت پذیرد.

فرح‌آبادی با اشاره به اینکه یکسان‌سازی خدمات از مواردی است که باعث برند شدن یک کالا می‌شود، افزود: ‌فروش برند در بازار ایران رواج یافته و این یک خطر است.

وی در بیان فواید برند، ابراز داشت:‌ سهولت فرآیند انتخاب مصرف‌کنندگان، افزایش وفاداری مشتریان، گسترش نام تجاری به محصولات دیگر، تغییر در منحنی عمر کالا و افزایش ماندگاری در بازار، افزایش اثربخشی تبلیغات و سهولت امکان جذب نیروی انسانی متخصص از جمله فواید برند است.

این مسئول درباره چالش‌های برندینگ، با اشاره به اعتماد نداشتن مردم به کالا و خدمات ایران نگرش منفی مردم ایران نسبت به تبلیغات، تصریح ‌کرد:‌ مردم ما مفهوم خدمت به معنای واقعی را نچشیده‌اند و کمتر برند ایرانی وجود دارد که تجربه موفق جهانی داشته باشد.

دبیر همایش مدیریت برند و تبلیغات مازندران با بیان اینکه کالای خوب ایرانی اگر وارد بازار جهانی شده، بدون برندسازی بوده است، متذکر شد:‌ شکل‌گیری برندسازی نیاز به حمایت ملی دارد.

انتهای پیام/86007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول