اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بسطام خبر داد

تاسیس مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه بسطام

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از تشکیل و تاسیس مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه بسطام خبر داد.

تاسیس مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه بسطام

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین مرتضی میرکو پیش از ظهر امروز در خصوص موقوفات جدید ثبت شده در بسطام در سال‌جاری اظهار داشت: در سال‌جاری و تا قبل از هفته وقف، 32 موقوفه جدید اعم از زمین، آب و... در بسطام داشته‏ایم.

وی ادامه داد: در نظر است در خصوص وقف مشارکتی نیز فرهنگ‏سازی شود تا افرادی که توان وقف بزرگ ندارند، بتوانند به صورت گروهی و مشارکتی در زمینه‏های مختلف اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام در خصوص اجاره موقوفات و قیمت واقعی آنها نیز گفت: در گذشته، چون موقوفه دست مستأجر قرار می‏گرفت، سعی داشت که به ارزان‏ترین قیمت اجاره بهای آن را بپردازد که در یکی دو سال اخیر این اجاره‏ها به‏روزرسانی شده و قیمت عرف آن از مستأجر دریافت می‏شود.

میرکو در خصوص اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر در اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: امروز یکی از رسالت‏های اداره اوقاف و امور خیریه، مدیریت موقوفات عام و بقاع متبرکه است و در کنار این رسالت، تربیت حافظان قرآن کریم نیز بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در این طرح، با استقبال بسیار خوب مردم متدین و مذهبی بسطام، مجن، کلاته‏خیج و منطقه برای ثبت نام در این کلاس‏ها مواجه شدیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: این مسابقات برای نخستین بار در بسطام برگزار شد.

میرکو از برگزاری همایش بزرگ «همه واقف باشیم» در شهر بسطام خبر داد و افزود: همچنین همایش استانی «همه واقف باشیم» با حضور مسئولان استانی در شهرستان شاهرود برپا شد و در جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و قدردانی از واقفان و متولیان و خدام بقاع متبرکه اثر مطلوبی داشت.

وی تصریح کرد: برنامه‏ای در خصوص تهاتر هتل نیمه‏کاره و نیمه‏ساز بسطام که سالیان زیادی رها شده بود، در دست اقدام داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از تشکیل و تاسیس مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: یکی از رسالت‏های اوقاف، انجام مراسم مذهبی و فرهنگی در آستان امامزادگان بوده که با کمک مراکز فرهنگی و قرآنی صورت می‏پذیرد.

میرکو ادامه داد: برگزاری خیمه‏های معرفت و بصیرت‏افزایی در محرم در جوار بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده این اداره است.

انتهای پیام/2249/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول