اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشف 6 کیلوگرم طلای قاچاق از یک تبعه خارجی در مشهد

6 کیلوگرم طلا در فرودگاه مشهد از یک تبعه افغانی کشف و نامبرده به پرداخت بیش از یک میلیارد و 372 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

کشف 6 کیلوگرم طلای قاچاق از یک تبعه خارجی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، به دنبال ظن ماموران گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به یک فرد تبعه افغانستان و بازرسی بدنی از وی که ابتدا با ممانعت نامبرده همراه بود، مقدار 6 کیلوگرم طلا که به شکل مسکوکات و شمش در زیر لباس وی جاسازی شده بود، کشف شد.

پس از ارسال پرونده مذکور به اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی و ارجاع پرونده به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز مشهد، متهم و وکیل مدافع وی برای اخذ دفاعیات به شعبه مذکور احضار شدند.

در بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم این مقدار طلا را به صورت قاچاق از مرز دوغارون به کشور وارد کرده و قصد فروش آن را در بازار داشته است؛ با وجود ادعای وی مبنی بر عدم اطلاع از جرم خود، بزه انتسابی وی محرز و مسلم دانسته شد.

بر همین اساس شعبه هشتم تعزیرات حکومتی مشهد وی را به اتهام قاچاق طلا علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت بیش از یک میلیارد و 372 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد که به لحاظ قطعیت یافتن این رای به اجرا درآمد.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول