اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال اخیر صورت گرفت

مقاوم‌سازی 500 واحد مسکن روستایی در قم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم گفت: 500 واحد مسکونی در یک سال اخیر مقاوم‌سازی شده که در دهه فجر امسال شش هزار و پانصد و هفتادمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده به بهره‌برداری می‌رسد.

مقاوم‌سازی 500 واحد مسکن روستایی در قم

داریوش بلدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم از سال 84 اظهار کرد: بر اساس این طرح وام به مردم تعلق می‌گیرد و نظارت در امر ساخت و ساز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 500 واحد مسکونی در یک سال اخیر مقاوم‌سازی شده که در دهه فجر امسال شش هزار و پانصد و هفتادمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده بهره‌برداری می‌شود، ولی هنوز 10 هزار واحد مسکونی در روستاها نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سه رکن مردم، ‌بنیاد مسکن و بانک‌های عامل تشکیل شده است، گفت: مردم باید با مراجعه به بنیاد مسکن شرایط را آماده کنند تا بتوانند از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر این سه رکن با یکدیگر همکاری کنند، این طرح اجرا می‌شود، ولی متاسفانه امسال تعدادی از بانک‌ها در این زمینه همکاری نکردند.

بلدی با اشاره به وضعیت مسکن روستایی در قم گفت: اکثر خانه‌های روستایی دارای بافت فرسوده است، بنابراین نیاز است این واحدهای مسکونی روستایی بهسازی شده تا در صورت بروز زلزله واحدهای مسکونی تخریب نشود.

وی عنوان داشت: بنیاد مسکن در بخش‌های استان دفتر فنی راه‌اندازی کرده و در تمام بخش‌ها ناظر نظام فنی روستایی به تعداد کافی وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم یادآور شد: جلسه‌ای به صورت مستمر با بانک‌ها برگزار می‌شود تا در زمینه سهمیه‌‌ای که در نظر می‌گیرند، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح جست‌وجوی خانه به خانه در سال 88 در خانه‌های روستایی اجرا شد و به صاحبان منازل مسکونی بیان شده که ملک آنها در چه وضعیتی قرار دارد.

بلدی با اشاره به مراحل ارائه وام برای بازسازی مسکن روستایی گفت: ارائه درخواست کتبی متقاضی به دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن استان قم واقع در مراکز بخش‌ها و تشکیل پرونده و معرفی متقاضی به بانک عامل و عقد قرارداد با بانک توسط بانک عامل دو مرحله نخست ارائه وام است.

وی خاطرنشان کرد: ارسال ته‌برگ عقد قرارداد به دفاتر نمایندگی بنیاد مسکن استان قم و معرفی متقاضی به بانک عامل توسط بنیاد مسکن برای اخذ وام در مرحله دیگر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/78003/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول