اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فارس خبر داد

سارق اینترنتی رفیق شاکی از آب در آمد

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که با برداشت 14 میلیون ریال از حساب دوستش وی را دچار مشکل کرده بود.

سارق اینترنتی رفیق شاکی از آب در آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: شاکی پرونده در شکایتی مطرح می‌کند که این مبلغ از طریق خرید شارژ از حسابش برداشت شده و وی در مورد چگونگی دسترسی سارق به حسابش هیچ اطلاعی ندارد.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با بررسی پرونده، استعلامات لازم را اخذ کردند و پیگیری برداشت‌ها و شماره حساب‌های مورد استفاده برای انجام تراکنش‌ها را در اسرع وقت به انجام رسانده و در این میان چند شماره تلفن استخراج و شاکی تعدادی از آنها را شناسایی می‌کند.

حسینی با بیان اینکه صاحب یکی از این خطوط به عنوان متهم پرونده بازجویی و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد افزود: متهم اظهار می‌کند روزی که شاکی کارتش را به وی برای مراجعه به دستگاه خودپرداز می‌دهد تا برایش مقداری پول برداشت کند، او رمز دوم کارت را فعال و از این طریق از حسابش برداشت کرده است. 

جاعل کلاهبردار شناسایی و دستگیر شد

رئیس پلیس فتا فارس از کشف پرونده ای خبر داد که متهم آن از روشی پیچیده و مخفی اقدام به سرقت اینترنتی از حساب شاکیان می‌کرد.

سید موسی حسینی گفت: متهم این پرونده با استفاده از جعل کپی شناسنامه فردی در اینترنت و مراجعه به چند بانک موفق به افتتاح حساب شده و حساب بانکی را با نام جعلی برای برداشت و سرقت اینترنتی خود مورد استفاده قرار داده است.

وی ادامه داد: این فرد با انتقال وجه از حساب شاکیان در اقدامی مبتکرانه با پوششی که قابل شناسایی نباشد به یک طلافروشی مراجعه و با استفاده از کارت جعلی خود اقدام به خرید چند سکه بهار آزادی می‌کند.

حسینی تصریح کرد: تصاویر ضبط شده در طلافروشی توسط کارشناسان پلیس فتا اخذ و مورد بررسی قرار گرفته اما پوشش متهم شناسایی وی را دشوار و نتیجه‌ای در پی نداشت.

رئیس پلیس فتای فارس گفت: متهم با خیال اینکه تمام راه‌های شناسایی وی مسدود است به کار خود ادامه داده و دست به چند سرقت اینترنتی دیگر با موضوع مشابه می‌زند، غافل از اینکه پلیس در یک قدمی وی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در نهایت کارشناسان این پلیس در اقدامی فنی و پلیسی او را شناسایی و دستگیر کردند افزود: متهم جوان پرونده با چشمانی حیرت‌زده از اقدام انجام شده اظهار تعجب کرده و به توانایی بالای پلیس در شناسایی خود اقرار کرد.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول