اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه بروجرد:

12 بهمن سرآغاز تحول عظیمی در تاریخ سیاسی کشور است

امام ‌جمعه بروجرد گفت: 12 بهمن سرآغاز تحول عظیمی در تاریخ سیاسی کشور است.

12 بهمن سرآغاز تحول عظیمی در تاریخ سیاسی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بروجرد گفت: حضرت امام خمینی(ره) انقلاب عظیمی را رهبری کرد که این انقلاب در 12 بهمن 57 سرآغاز تحول عظیمی در تاریخ سیاسی کشور شد.

وی ادامه داد: مردم ما در 12 بهمن 57 با تمام وجود از رهبر، مرجع تقلید و نایب امام زمان‌شان استقبال کردند و با تمام توان آن بزرگوار را مدد رساندند تا ایشان بتواند آخرین ضربات کاری را بر پیکر فرسوده رژیم وابسته شاهنشاهی وارد کند و دست استعمارگران خارجی به خصوص آمریکای جنایتکار را از ایران قطع کند و ملت ایران را از زیر یوغ بندگی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی نجات دهد.

امام‌ جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: دهه فجر به دلیل اینکه روزهای مبارزات و مشاهدت‌های ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای ریشه‌کنی استعمار خارجی و استبداد داخلی و تأمین استقلال و آزادی کشور است، باید گرامی داشته شود.

ترابی تصریح کرد: 12 بهمن سالروز ورود ناجی بزرگ ملت ایران بعد از 14 سال تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه به میهن اسلامی است، همانگونه که نزد خداوند متعال گرامی است، در نظر ملت عزیز ایران نیز 12 بهمن روزی بزرگ و سرنوشت‌ساز، مبارک و گرامی است.

وی عنوان کرد:‌ در همه ایام دهه فجر باید از فرصت‌های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حداکثر بهره‌برداری برای انتقال واقعیت‌های تلخ رژیم ستم‌شاهی و در مقابل آن مجاهدت‌ها و فداکاری‌های ملت ایران برای مبارزه با آن رژیم و اربابان آن صورت بگیرد.

امام‌ جمعه بروجرد عنوان کرد: در ایام دهه فجر باید دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ما در طول این سی و پنج سال گذشته به خوبی تبلیغ شود و این دستاوردهای بزرگ و حیرت‌آور و افتخارآمیز باید برای نسل جوان و نوجوان امروز به خوبی تفهیم بشود، تا آنان با آگاهی از این واقعیت‌ها قدر نعمت امام خمینی(ره) را بدانند و برای پاسداری از این انقلاب تلاش بیشتری بکنند.

ترابی اضافه کرد: باید جشن‌های دهه فجر باید با بیان واقعیات تاریخ مبارزات ملت علیه دشمنان داخلی و خارجی در جهت کسب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی همراه باشد و باید عظمت کار امام خمینی(ره) بیان شود.

وی افزود: چون نسل جوان و نوجوان ما دوران طاغوت را ندیده‌اند و در آن دوران زندگی نکرده‌اند و مشکلات و بدبختی‌های ملت ایران را در آن دوران ندیده و آنان را لمس نکرده‌اند، بنابراین ما باید به این نسل جوان بگوییم که ملت ما کجا بوده و امروزه کجا است.

امام جمعه بروجرد در ادامه در خصوص شکست کنفرانس ژنو دو، بیان داشت: کنفرانس ژنو دو که آمریکا بانی اصلی آن بود، برای برپایی آن ماه‌ها تلاش شد، اما حرکت دبیرکل سازمان ملل متحد آبرو و حیثیت خود را در جهان برد.

وی در ارتباط با علل شکست این کنفرانس گفت: کسانی که این کنفرانس را برگزار کردند، خود عاملان اصلی و بانیان بحران و ناامنی در سوریه و حامیان تروریسم در این کشور بودند.

* بانیان کنفرانس ژنو 2 آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، عربستانی‌ها، قطری‌ها و ترکیه‌ای‌ها بودند

ترابی تأکید کرد:‌ این‌ها چگونه می‌خواهند کنفرانسی را برگزار کنند، تا از طریق سیاسی و دیپلماسی آرامش و ثبات را به سوریه برگردانند.

امام جمعه بروجرد یادآور شد: اینها چطور علاقمند به ثبات و آرامش و امنیت سوریه هستند، در حالی که دستان‌شان به خون مردم مظلوم سوریه آغشته است و خودشان از بانیان جنایت و حامیان تروریسم در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: عامل دیگر شکست کنفرانس ژنو دو عدم حضور ایران در این کنفرانس بود.

ترابی یادآور شد: به اعتراف همه صاحب‌نظران و کارشناسان مذاکره برای آینده سوریه بدون حضور ایران بی‌نتیجه است، هرچند آمریکایی‌ها حاضر به پذیرش این واقعیت نباشند و همه دیدند که این کنفرانس نتوانست نتیجه‌بخش باشد و شکست خورد.

امام جمعه بروجرد عنوان داشت:‌ عامل دیگر شکست این کنفرانس اختلافات گسترده میان معارضان سوریه و نوع مطالبات و خواسته‌‌های آمریکا از این اجلاس بود.

وی تصریح کرد: خواسته‌های آمریکا از این اجلاس، برکناری بشار اسد و تشکیل دولت انتقالی بود و این خواسته هرگز عملی نمی‌شود، به خصوص اینکه اوضاع میدانی در سوریه به نفع دولت بشار اسد است.

ترابی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه با انتقاد از وضعیت ناامنی شهرستان بروجرد، گفت: این یک واقعیت است که در قسمت‌هایی از شهرستان بروجرد ناامنی وجود دارد و در این محله‌ها عده‌‌ای از اراذل و اوباش با تعرضاتی که انجام می‌دهند، باعث ناامنی در این محله‌ها می‌شوند.

امام جمعه بروجرد گفت:‌ وظیفه اولیه نظام و دولت و حکومت است که امنیت را برای شهروندان تأمین کند و به تعبیری باید گفت که امنیت از نان شب هم برای شهروندان واجب‌تر است و قضات دادگستری نباید کمترین مجازات را برای این اراذل و اوباش و معارضین به حقوق مردم در نظر بگیرند.

ترابی اظهار داشت: توقع امنیت مردم بجا است و دستگاه قضایی باید با این افراد به طور قاطع برخورد بکند، زیرا ما در مقابل مردم مسئول هستیم و دادستان وظیفه دارد، در این خصوص به طور شایسته‌ای اقدام کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود اظهار داشت: انسان در این دنیا مأمور است که عبادت کند و رضایت خداوند را درک کند و تنها راه سعادت دنیا و آخرت در عمل به واجبات و دوری جستن از محرمات است.

امام جمعه بروجرد افزود: قرآن مجید در سوره مبارکه دخان در خصوص عذاب‌های جسمانی جهنمیان تعابیری دارد که بسیار هولناک و تکان‌دهنده است که می‌تواند هر انسانی را تحت تأثیر قرار دهد و می‌فرماید، درخت زقوم غذای جهنمیان است، غذایی که در شکم به جوش می‌آید، همانند جوشیدن آب داغ و سوزاندن جسم است، زقوم غذایی بسیار تلخ و از نظر ظاهری نیز بسیار زشت، کریه و بدمنظر است و جهنمیان گرسنه باید از این غذا بخورند و شکم خود را پر کنند.

انتهای پیام/2304/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول