اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

انقلاب اسلامی ایران با ویژگی مردمی بودنش پابرجاست

امام جمعه بافق گفت: اسقرار حکومت سلامی و مردمی بودن نظام از اهداف انقلاب اسلامی بود که بعد از گذشت 35 سال از عمر انقلاب هموار ه این ویژگی پا برجاست.

انقلاب اسلامی ایران با ویژگی مردمی بودنش پابرجاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با تبریک فرا رسیدن دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به میهن اسلامی به تحلیل اتفاقات انقلاب از سال 42 تا پیروزی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: لوایح 12گانه رژیم شاهنشاهی و مصونیت دادن به آمریکایی‌ها در قالب طرح کاپیتولاسیون، اوج ذلت و وابستگی کشور در آن زمان به استکبار را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اطلاعیه‌های حضرت امام (ره) در دوران تبعید تصریح کرد: جایگاه رهبری و ولایت فقیه، درس بزرگی بود که حضرت امام (ره) در قالب اعلامیه‌ها در نجف به مردم ایران داد.

امام جمعه بافق با بیان اهداف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استقرار حکومت اسلامی و اسلامی بودن نظام و مردمی بودن آن، مهم‌ترین اهداف حضرت امام (ره) برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.

سلیمانی با اشاره به حضور حماسی و گسترده مردم در همه عرصه‌ها در طول انقلاب به ویژه راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، عنوان کرد: این حضور مردم با وجود مشکلاتی که در جامعه است نشان از عظمت و علاقه مردم به انقلاب و نظام است.

خطیب جمعه بافق با مقایسه وضعیت کشور در دوران قبل و بعد از انقلاب بیان داشت: در دوران قبل از انقلاب بیش از 65 درصد مردم زیر خط فقر بودند و حتی 25 درصد هم سوء تغذیه داشتند که با پیروزی انقلاب این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها عنوان کرد: بیش از 90درصد از روستاهای کشور در قبل از انقلاب فاقد برق و روشنایی بودند که بعد از پیروزی انقلاب در این زمینه مشکلی نیست.

سلیمانی، موفقیت‌های انقلاب اسلامی را مرهون همبستگی و اتحاد مردم خواند و افزود: پیشرفت‌هایی که در طول انقلاب برای کشور ایجاد شده به خاطر همدلی و وحدت بین همه مردم و مسئولان است.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به بی‌اعتمادی ایران به کشور آمریکا اشاره کرد و افزود: تنها کشور و دینی که در دنیای امروز استکبار جهانی را به خطر انداخته است، اسلام است.

این مسئول تصریح کرد: امروز کشور ایران با عظمت و اقتدار خود در جهان موجب تحقیر آمریکا شده است و به همین علت است که آمریکا منافع کشور ایران در منطقه به خطر می‌اندازد و به اختلافات دامن می‌زند.

گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تاکید بر حضور گسترده مردم در برنامه‌های این ایام الله، افتتاح حوزه علمیه بافق در ایام الله فجر انقلاب و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول