اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین بارش برف زمستانی

ساری سفیدپوش شد/بارش باران و برف تا یک‌شنبه ادامه دارد

در پی کاهش 15 درجه‌ای دمای هوا، ساری سفیدپوش شد.

ساری سفیدپوش شد/بارش باران و برف تا یک‌شنبه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با وجود باران‌های خوبی که در فصل پاییز در مازندران و به‌ویژه شهر ساری باریده بود اما از ابتدای زمستان تا امروز، کمتر شاهد بارش باران بودیم اما به لطف الهی بارش باران از شب گذشته آغاز و ظهر امروز به بارش برف تبدیل شد. 

اگر چه ارتفاعات مازندران پیش از این، بارش بارها بارش برف را شهد بودند اما این نخستین بارش برف در پایین دست است. 

نباریدن باران مناسب در زمستان، بیم گرمای سخت در تابستان را می‌داد و نگرانی از نباریدن باران، ذهن بارانی مردم مازندران را خدشه‌دار کرده بود. 

با وجود اینکه در بیشتر ایام سال، شاهد بارش باران در مازندران هستیم و باران با زندگی مردم گره خورده و حتی عضوی از اعضای این جامعه است و جای خالی نبودن آن، احساس می‌شود اما این زمستان بی‌باران بیشتر از هر زمستان دیگری، ما را دلتنگ باران کرده بود، بارانی که در پی خود، برف را به همراه داشت. 

 مدیرکل هواشناسی مازندران در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: دمای هوای ساری اکنون به دو درجه سانتی‌گراد رسیده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت، 13 درجه کاهش دما را شاهد هستیم. 

نوربخش داداشی با بیان اینکه با کاهش دمای هوا، برف در پایین دست هم در حال بارش است، گفت: به جز شهرستان ساری در شهرستان آمل و روستای قراخیل قائمشهر هم برف را شاهد هستیم. 

داداشی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان، خاطرنشان کرد: دمای هوا در ارتفاعات، زیر صفر درجه است. 

وی با بیان اینکه شهرهای غرب استان مانند رامسر و تنکابن با بارش باران مواجه هستند، افزود: دامنه ساحلی استان دمای دو تا سه درجه دارند و دمای هوا در بندر امیرآباد پنج درجه سانتی‌گراد است.

 مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش 15 درجه‌ای دمای هوا در شهرهای مازندران، یادآور شد: دمای هوا در ارتفاعات استان تا 20 درجه کاهش داشته است. 

وی با اشاره به پایداری بارش برف و باران تا عصر روز یکشنبه 13 بهمن، خاطرنشان کرد:‌ از بعداز ظهر روز یکشنبه بارش باران و برف قطع می‌شود اما سرما ادامه دارد و احتمال کاهش دما تا زیر صفر درجه و یخبندان در جاده‌ها وجود دارد. 

انتهای پیام/86007/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول