اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یزد:

12 سرمایه دنیا و آخرت که نصیب انسان‌ها می‌شود

امام جمعه موقت یزد، 12 سرمایه دنیا و آخرت که نصیب انسان‌ها می‌شود را برشمرد.

12 سرمایه دنیا و آخرت که نصیب انسان‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: 12 بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور ایران، برای همه ملت عزیز و گرامی و یادآور روزهای انقلاب است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) پس از تحمل سال‌ها دوری از وطن و تبعید به ایران اسلامی بازگشت و انقلاب اسلامی با حضور ایشان و یاران باوفای امام و انقلاب رقم خورد.

آیت‌اللهی از خداوند متعال برای تمامی افرادی که در تشکیل انقلاب اسلامی نقش ایفا کرد، علو درجات را خواستار شد.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اصل اول دین این است که هیچکس بر فرد دیگری حکومت و ولایت ندارد و حکومت و ولایت حق خداوند است و او صاحب اختیار انسان‌هاست.

وی بیان داشت: از این اصل، به حکم خداوند متعال، چند دسته مستثنی شده‌اند که آنها پیامبران و امامان هستند که از طرف خداوند به انسان‌ها و جامعه امر و نهی می‌کنند و حکم راهنما برای جامعه را دارند.

آیت‌اللهی ادامه داد: پیامبران وظیفه حکومت و ولایت نیز بر جامعه داشتند و تنها وظیفه تذکر در جامعه بر عهده آنها نبود.

امام جمعه موقت یزد عنوان کرد: هیچ زن یا مرد مومنی حق ندارد که در مقابل امر پیامبر (ص) اکراه داشته باشد، چراکه امر پیامبر(ص) بر ما واجب است و پیامبر اکرم(ص) بر مال و جان ما اولی‌تر است.

وی تصریح کرد: همین ولایت را اهل بیت (ع) نیز داشته‌اند و واقعه غدیر، گواه این امر است و پیامبر (ص) در این واقعه، اعلام کرد که هر کس من بر او ولایت دارم، بعد از من، علی (ع) بر او ولایت دارد.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: اطاعت خدا، پیامبر و اولی‌الأمر بر ما واجب است و آنها بر ما ولایت دارند و در زمان ما نیز ولایت، بر عهده امام زمان، حضرت مهدی (عج) است که به دستور خداوند بر همه ولایت دارد ولی دسترسی به ایشان فعلا به خواست خداوند متعال مقدور نیست.

آیت اللهی تاکید کرد: در زمان غیبت نیز پیامبر و امامان، ولایت را به فقهای جامع‌الشرایط داده‌اند و روایات بسیاری داریم که حکومت در زمان غیبت، به دست فقهای جامع‌الشرایط است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) عنوان کرد: ایشان فرموده‌اند که جریان هر کاری به دست علمای عادل، خداشناس، خدا ترس و خدامحور است و اینطور اشخاص جریان همه امور را به دست دارند و در همه کارهای علمی، دینی، اقتصادی، سیاسی و ... حضور دارند.

آیت‌اللهی ادامه داد: هر کاری که در مورد امور مسلمین باشد، به دست ولی فقیه است، چراکه اگر امور زیر نظر ولی فقیه انجام شود، مشروع است؛ در غیراینصورت، مشروعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت و حکومت و ولایت بر مردم نیز بر عهده ولی فقیه است و این مسئولیت از سوی اهل بیت (ع) به مجتهد جامع‌الشرایط سپرده شده است.

امام جمعه موقت یزد تأکید کرد: فقیهی که سلطان شود و از طاغوت تبعیت کند، دیگر امین و امانتدار پیامبر(ص) نیست و اجازه ولایت بر مسلمین را نیز ندارد.

آیت‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها ادامه داد: خداوند هم برای زندگی دنیا سرمایه و وسیله فراهم کرده و هم برای زندگی آخرت.

وی، 6 سرمایه دنیایی و 6 سرمایه آخرتی انسان‌ها را با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران تشریح کرد و گفت: زینت انسان‌ها، محبت داشتن به زن، اولاد، مال‌های زیاد از طلا و نقره، مرکب، اراضی و ... از سرمایه‌های دنیوی هستند.

آیت‌اللهی تأکید کرد: نهرهای روان در بهشت، همسران پاک و مطهره، رضایت خداوند و .... نیز از سرمایه‌های آخرت است.

انتهای پیام/2464/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول