اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس دستور وزیر کشور

طرح ساماندهی بازارچه‌های مرزی کشور در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود

مدیرکل امور مرز وزارت کشور گفت: بحث ساماندهی بازارچه‌های مرزی در دستور کار جدی وزارت کشور است که بر حسب دستور وزیر کشور در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

طرح ساماندهی بازارچه‌های مرزی کشور در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میرجاوه، مجید آقابابایی ظهر امروز در بازدید از مرز میرجاوه با حضور مسئولان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز گذشته از مرزنشینان بازدید داشتیم امروز از کارهای امنیتی و انسدادی در شهرستان میرجاوه صورت گرفته بازدید داشتیم اقدامات خاصی در سال‌های گذشته صورت گرفته با وسعت و جایگاه خاص استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور مرز وزارت کشور افزود: امیدواریم که مردم خوب این استان در زمینه مشکلات مرزنشینان در زمینه رفع مشکلات پایانه و گمرک این شهرستان در تهران جلسات برگزار خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: بحث ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور یک از وظایف اصلی وزارت کشور است که در آینده‌ای نزدیک طرح و برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: بحث ساماندهی بازارچه‌های مرزی در دستور کار جدی وزارت کشور است که بر حسب دستور وزیر کشور در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

آقابابایی خاطرنشان کرد: توجه اصلی به معیشت مرزنشینان در اولویت قرار دارد، اجرای طرح در آینده گسترده‌تر خواهد شد.

مدیرکل امور مرز وزارت کشور ادامه داد: با همکاری استانداری، سپاه، مرزبانی  در راستای طرح امنیت مردم و ارتقاء معیشت آنها اقدامات بسیار خاص صورت گرفته که منجر به ارتقا شاخص‌های امنیت در این منطقه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مردم این استان ولایت مدار و همراه نظام هستند، گفت: امسال به نسبت سال‌های گذشته سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیت نسبت به استان‌های دیگر در سطح بالایی قرار دارد.

فرماندار میرجاوه نیز در ادامه با وجود 320 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و وجود بازارچه نیمه فعال این شهرستان خواستار راه‌اندازی مبادلات کالا و فعال شدن کامل بازارچه مرزی جهت کمک به معیشت مرزنشینان شد.

غلامرضا گنجی اذعان داشت: با توجه به اینکه گمرک مرزی میرجاوه یکی از گمرکات قدیمی و فعال کشور است احداث جایگاه پمپ‌بنزین در گمرک برای ارتقاء و توسعه تجارت به‌وسیله خودروهای ترانزیت را یکی ضروریات این منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/75004/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول