اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

دهه فجر دهه خدمت و عبادت است

امام جمعه اراک گفت: دهه فجر دهه آگاهی، آزادگی، تلاش، مجاهدت و دهه خدمت و عبادت است.

دهه فجر دهه خدمت و عبادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: در 12 بهمن 1357 امام پس از 14 سال رنج و تبعید از ترکیه به میهن اسلامی بازگشت و قدم بر چشمان ما گذاشت.

وی بیان کرد: همه ملت ایران مدیون رهبری حکیمانه و شجاعانه امام خمینی هستند. امام راحل هیمنه طاغوت را از هم پاشید. دست رد به سینه شرق و غرب زد، قانون اساسی افتخار‌آمیز را تائید کرد و اصل ولایت فقیه را از تئوری به صحنه عمل کشاند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه در دوران 8 سال دفاع مقدس ملت ایران با لبیک‌گویی به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی شکوه و عظمت آفریده است، خاطرنشان ساخت: امام در زمینه مسائل فقهی و مبارزه با استبداد منشا خیر و برکت بود. لحظه‌ای دست از مبارزه با استکبار نکشید و رمز پیروزی مسلمانان را پیروی از مکتب حضرت محمد (ص) می‌دانست.

امام جمعه اراک اظهار کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید از این فرصت نهایت بهره را گرفت.

خطیب جمعه اراک با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در حل مسائل و مشکلات جامعه گفت: امروز همه باید دست به دست هم داده و مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی تورم و رکود را عمده‌ترین چالش امروز کشور دانست و تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان باید بکوشند این دو بیماری خطرناک را درمان کنند، تورم ، قدرت خرید مردم را کاهش داده که اگر درمان نشود در آینده مشکلات بسیاری را برای جامعه و مردم رقم خواهد زد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه باید نقدینگی به درستی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که ایران از استعدادها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری نسبت به برخی کشورهای دیگر برخوردار است اما امروز می‌بینیم کشورهایی مانند کره و چین چندین برابر ایران به رشد و توسعه دست یافته‌اند و ایران در برخی موارد با رکود مواجه است که مهمترین دلیل آن تنبلی اجتماعی و پایین بودن بهره‌وری است.

وی خواستار مشارکت مردم در صرفه‌جویی منابع آب و برق و گاز شد و گفت: بدون شک درمان تورم با پرهیز از اسراف و مدیریت درست نقدینگی تحقق می‌یابد. چرا باید در کشور تسهیلات چند میلیاردی در دست عده‌ای باشد با آن تجارت کنند و حاضر نباشند معوقات بانکی را بپردازند. حال آنکه جوانان بسیاری چندین سال در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

خطیب جمعه اراک خاطر نشان کرد: مدیریت منابع نقدینگی امری ضروری است. باید اگر امکاناتی در کشور وجود دارد برای تولید، اشتغال، راه‌اندازی واحدهای نیمه کاره و تامین نقدینگی واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی باشد. این نسخه، نسخه درمان اقتصاد است. ما نباید تحریم‌ها را بهانه کنیم. مدیران کارآمد و کارآفرین می‌توانند این مشکلات را به خوبی حل و فصل کنند.

دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن گفت: ملت ایران باید با شرکت در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن پاسخی کوبنده به اسرائیل و آمریکا و متحدان آنها داده و بار دیگر ثابت کند همچنان در راه آرمان‌های امام و شهدا آماده جانفشانی هستند.

انتهای پیام/87004/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول