اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال انجام می‌شود

بهره‌برداری از 200 میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس از افتتاح 200 میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی در دهه فجر امسال خبر داد.

بهره‌برداری از 200 میلیارد تومان پروژه راه و شهرسازی فارس

محسن اردکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دهه فجر امسال حدود 530 پروژه با اعتبار افزون‌بر یک‌هزار و 250 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال 120 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی است و در همین راستا حدود 200 میلیارد تومان پروژه در حوزه راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانی ادامه داد: بنابر برنامه تعریف شده برای فارس، کل مسکن مهر این استان در سال 93 به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: بنابر سیاست‌های دولت، مسکن جدیدی در قالب مسکن مهر شروع نمی‌شود و مسکن‌های فعلی در هر قالبی که هست به اتمام رسیده و به متقاضیان ثبت‌نام کرده تحویل داده می‌شود.

اردکانی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر این که هزینه متروی شیراز می‌توانست در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر انقلاب ایجاد کند، ابراز داشت: زمان برای این سخنان دیر شده چراکه قطار شهری از 10 سال پیش آغاز شده و خط یک آن از میانه راه عبور کرده و نزدیک پایان کار است.

معاون استاندار فارس با بیان این که نقد باید معطوف به آینده باشد، تصریح کرد: نقد گذشته تنها زمانی سود دارد که چراغ راه آینده باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر محموله نخست واگن‌ها در بندرعباس بوده و کارهای بانک مرکزی آن در حال پیگیری است.

اردکانی با بیان این که به غیر از شیراز واگن‌های قطار شهری اصفهان و تبریز نیز در گمرک بندرعباس است، اظهار داشت: در بحث ترخیص ممکن است گمرک شیراز نیز کمک‌هایی انجام دهد اما عمده موضوع آن مابه‌التفاوت اعتباری است که باید از طریق بانک مرکزی تامین شود.

به گزارش فارس، سید‌محمدرضا دیهیمی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرده بود، متروی این شهر بیش از 10 سال است که شروع و هزاران میلیارد برای آن هزینه شده و در راستای اجرای آن مبادی ورودی و میادین بسیاری تخریب و مردم دچار سختی و مشکل شده‌اند در حالی که برای اجرای نخستین فاز آن یک‌هزار میلیارد دیگر اعتبار نیاز است و بر این اساس بهتر بود که پروژه قطار شهری در یک محدوده کوتاه‌تر آغاز و این بودجه هنگفت برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسیرانی و اتوبوسرانی هزینه می‌شد.

انتهای پیام/2448/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول