اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بسیج علی ‏ابن ‏ابیطالب (ع) شاهرود:

فرهنگ جبهه و شهدا در جامعه بیشتر و بهتر ترویج شود

سرپرست بسیج علی ‏ابن ‏ابیطالب (ع) شاهرود گفت: باید تمام تلاش خود را برای گسترش و ترویج فرهنگ جبهه و شهدا در جامعه انجام دهیم.

فرهنگ جبهه و شهدا در جامعه بیشتر و بهتر ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‏اکبر اشرفی پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید سید علی‏اکبر عرب گفت: به فرموده مقام عظمای ولایت، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ما در تلاش هستیم تا با همین دیدارها، به این فرموده رهبر فرزانه انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و رسیدگی به امور آن‌ها از وظایف همه ارگان‏ها به ویژه بسیجیان است و امیدواریم بتوانیم در راه آنان حرکت کنیم.

سرپرست بسیج علی ‏ابن ‏ابیطالب (ع) شاهرود خاطر نشان کرد: بعد از شهدا وظیفه و مسئولیت سنگینی روی دوش ما به ویژه بسیجیان قرار دارد چراکه شهدا نیز شاهد و ناظر بر اعمال و رفتارمان هستند.

وی تاکید کرد: ادامه دادن راه شهدا و ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف ماست و از خدای شهدا می‏خواهیم که ما را در این راه استوار و ثابت قدم نگه دارد.

در این دیدار، سید جواد عرب، فرزند شهید ضمن بیان خاطراتی از شهید گفت: همه نوجوانان و جوانان به ویژه بسیجیان باید از شهدا الگو بگیرند و در راه آن‌ها حرکت و تلاش کنند تا دشمنان را که در جنگ فرهنگی وارد شده‏اند، ناامید سازند.

صبر کلید غلبه بر سختی‏هاست

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: صبر و استقامت کلید غلبه بر تمام سختی‏های زندگی است.

فاطمه کاظمی با بیان روایتی از امام حسین (ع) عنوان کرد: فرد عربی نزد امام حسین (ع) رفت و گفت دیه فردی را باید بپردازم؛ اما توانایی پرداخت آن را ندارم و از مردم سراغ فرد بخشنده‏ای را گرفتم و آن‌ها شما را به من معرفی کردند.

وی افزود: سپس امام حسین (ع) فرمودند «از تو سه سئوال دارم که اگر آن‌ها را پاسخ دهی، قرض تو را ادا خواهم کرد»؛ فرد عرب گفت بپرسید اگر بدانم جواب می‏دهم، در غیر این صورت از شما می‏آموزم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام حسین (ع) از آن مرد عرب پرسیدند بهترین چیز در عالم چیست و عرب پاسخ داد ایمان به خدا و پیامبر او و خاندانش؛ حضرت پرسیدند زینت در چه چیزی است و فرد پاسخ داد به عملی که همراه آن حلم باشد؛ سپس سئوال شد که نجات از مهالک در چیست و وی گفت توکل به خدا.

کاظمی گفت: سپس امام حسین (ع) که مشاهده کردند آن فرد، انسانی دانا و با ایمان و واقعاً نیازمند است و قرض او را ادا کردند؛ چراکه خداوند و ائمه اطهار فردی را که از تنبلی و کاهلی مال طب کند، دوست ندارند.

وی ادامه داد: انسان‏های مومن و صالح باید در هر شرایطی خشم خود را فرو نشانند و صبر کنند؛ چرا که خداوند صابران را دوست دارد خصوصاً اینکه نباید در مقابل جوانان و نوجوانان عصبانی شوید زیرا آنان روحیه‏ای شاداب و هیجانی دارند و در جست‏وجوی شادی و هیجان هستند.

انتهای پیام/74007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول