اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان آذر ماه امسال صورت گرفت

جمع‌آوری 7،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از جمع‌آوری 7 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در شهرستان طارم خبر داد.

جمع‌آوری 7،5 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم

عمران صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: زکات مهم‌ترین واجب مالی دینی است که مورد قبول تمام مسلمانان در همه زمان‌ها بوده و از ضروریات اسلام به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه قرآن زکات در ردیف نماز آمده و به آن امر شده است، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه مصومان (ع) نیز به این امر تاکید بسیاری داشته و به این امر بیش از سایر حقوق مالی اهمیت می‌دادند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشارکتی جمع آوری زکات توسط این نهاد ادامه داد: این طرح در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

صفری با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در راستای جمع‌آوری زکات بیان داشت: برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان عمده‌کار به صورت چهره به چهره، نصب بنرهای تبلیغاتی در مزارع کشاورزی، اعزام مبلغان به مناطق محروم شهرستان و... از جمله فعالیت‌هایی است که در این زمینه انجام شده است.

این مسئول همچنین به برگزاری جلسات شورای زکات با حضور امام جمعه این شهرستان اشاره داشت و گفت: این جلسات به منظور هماهنگی بیشتر در زمینه راهکارهای ترویج فرهنگ پرداخت زکات و با حضور اعضای ستاد شورای زکات شهرستان برگزار شده است.

این مسئول با بیان اینکه امسال 7 میلیارد و 544 میلیون و 200 هزار ریال زکات در شهرستان طارم جمع‌آوری شده متذکر شد: این مبالغ صرف هزینه‌های عام‌المنفعه همچون احداث پل، مساجد و کمک به محرومان می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول