اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع فجر/61

خوانساری: انقلاب اسلامی ایران باعث قوام شیعه در جهان شد

فرماندار شهرستان ورامین گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران باعث قوام شیعه و شناخته شدن آن در جهان شد.

خوانساری: انقلاب اسلامی ایران باعث قوام شیعه در جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب اسان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان ورامین، محسن خوانساری در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در محل آموزش و پرورش ورامین برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده ناگهانی نبود بلکه حرکتی ریشه‌دار بود که از انقلاب مشروطه آغاز و در 22 بهمن محقق شد.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: در شکل گیری نهضت انقلابی مردم ایران، حوزه علمیه که آیت‌الله حائری در تشکیل آن نقش مهمی ایفا کرده بود هدایت گری مناسبی انجام داد و شاگردان آیت‌الله حائری و پس از آن آیت‌الله بروجردی توانستند حرکت مردم را در شکل دهی انقلاب با اسلام و معنویت همسو سازند.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از رحلت آیت‌الله بروجردی و جریان کاپیتالاسیون، حوزه‌های علمیه و مردم با پشتیبانی از حرکت امام راحل، در برابر رژیم شاه ایستادند و با بهره‌گیری از سه اصل امام، اسلام و مردم، انقلاب اسلامی را به نتیجه رساندند.

خوانساری گفت: مردم ورامین نیز همسو با مردم ایران اسلامی با قیام خونین 15 خرداد سال 42 جرقه پیروزی انقلاب اسلامی را زدند و پایه‌های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه انداختند.

وی افزود: استکبار جهانی که هیچ گاه تصور نمی کرد حضور مردم باعث سقوط رژیم تا به دندان مسلح شاه شود، تلاش کرد تا مانع از انتشار انقلاب شود اما در این کارنیز موفق نشد و امروز شاهدیم انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل جهانی شده و به یکی از مقوله‌های اساسی جهان تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان ورامین تصریح کرد: پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل تدابیر امام راحل، مقام معظم رهبری و همراهی و ولایت پذیری مردم بود و این اصول امروز نیز باید رعایت شود تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف جهان نقش اساسی خود را ایفا کنیم.

وی تأکید کرد: امروز حضور در صحنه، تکلیف شرعی تمامی مردم و مسوولین است و بر اساس این تکلیف مردم ایران اسلامی با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان اسلام و استکبار جهانی ولایت پذیری خود را ثابت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: مردم ایران اسلامی با وجود گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان بر ارزش‌ها و اصول این انقلاب الهی پایبند بوده و با تمام وجود از انقلابی که به برکت خون هزاران شهید به‌دست آمده حراست خواهند کرد.

انتهای پیام/2462/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول