اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد خبر داد

سهم 15 درصدی درآمد پایدار از بودجه امسال شهرداری مشهد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سهم درآمد پایدار در بودجه سال‌ جاری شهرداری مشهد کمتر از 15 درصد بوده است.

سهم 15 درصدی درآمد پایدار از بودجه امسال شهرداری مشهد

محمد سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص درآمد پایدار شهرداری اظهار داشت: سهم درآمد پایدار در بودجه کمتر از 15 درصد بوده که بر این اساس فشار و زحمت زائران را شهروندان مشهد تحمل می‌کنند و این در حالی است که بهره‌برداری اصلی آن هم متعلق به یک عده محدود است.

وی افزود: باید همه منابع درآمدی زائرین را شناسایی کنیم، در واقع هزینه‌های زائرین توسط آنها پرداخت شود و همین موضوع نیز در امور شهروندان و شهرداری وجود دارد به طوری که عوارض شهرداری باید متناسب با بهره‌مندی شهروندان از خدمات باشد.

سهیلی بیان داشت: ماده 174 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص عوارض و درآمد پایدار است و به جای اینکه درآمد رویکردی ثابت داشته باشد باید مانند بهره‌برداری موقت به صورت سالیانه پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: باید عوارض خدمات شهری را به گونه‌ای پیش‌بینی کنیم که فقط متوجه شهروندانی شود که از درآمدهای شهری بیشتری استفاده می‌کنند.

سهیلی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که سهم درآمدهای شهری از محل فروش جرایم و امتیازات را در برنامه‌ای چهار ساله به 40 درصد کاهش دهیم و در مقابل درآمدهای ناشی از عوارض پایدار را به تدریج افزایش دهیم که این روند از سال جاری شروع خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول