اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی گلستان:

کانون‎های قرآن و عترت در دانشگاه‎های گلستان راه‎اندازی شود

مسئول بسیج دانشجویی گلستان بر ضرورت راه‎اندازی کانون‎های قرآن و عترت در سطح دانشگاه‎های استان تاکید کرد.

کانون‎های قرآن و عترت در دانشگاه‎های گلستان راه‎اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی لشکربلوکی عصر امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی که در دانشگاه فرهنگیان شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: با ایجاد کانون‎های قرآن و عترت می‎توان راهکارهای مناسب را در راستای نشر و مفاهیم قرآنی شناسایی کرد که لازمه آن تشکیل بانک اطلاعاتی است.

وی برگزاری جشنواره قرآنی را یکی از اهداف و برنامه‎های محوری بسیج دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: تبیین، گسترش و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی یکی از رسالت‎های بسیج دانشجویی در کلام امام راحل از ابتدای تشکیل این نهاد مقدس بوده است.

اندیشه اسلام آمریکایی دامنگیر کشورهای اسلامی شده است

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه در بسیج دانشجویی برنامه‎های متعددی انجام می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره‎های قرآنی یکی از برنامه‎ها است که در سال گذشته نیز در استان انجام شد که نتیجه بررسی‎ها نشان می‎دهد برگزاری این جشنواره در حوزه‎های خواهران و برادران نسبت به سال گذشته یک گام به جلو بوده است.

لشکربلوکی؛ شناسایی، انسجام و ساماندهی دانشجویان نخبه در حوزه قرآن و عترت را از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد و اظهار داشت: باید با برنامه‎ریزی جامع‎تری در راستای اهداف بسیج دانشجویی در حوزه‎های مختلف حرکت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ کشورهای اسلامی در حوزه جنگ نرم گسترش اسلام آمریکایی است، خاطرنشان کرد: اندیشه اسلام آمریکایی دامنگیر کشورهای اسلامی شده است، دنیای غرب با ما نمی‎جنگد بلکه متحجرین، تکفیری‎ها و القاعده علیه اسلام می‎جنگند.

دانشجویان بسیجی مبلغان دینی در دانشگاه‎ها باشند

مسئول بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه تاریخ در حال تکرار شدن است، یادآور شد: هر وقت درصدی از جامعه مفاهیم و درک قرآن را نادرست تفسیر کنند در حقیقت مسیری را طی کردند که جنگ خوارج و جنگ‎هایی که همواره علیه مسلمانان اتفاق افتاد و اختلاف ایجاد کرد که جز کشتار و خونریزی چیزی در بر نداشت.

لشکربلوکی رسالت دانشجویان را بسیار مهم خواند و افزود: برگزاری جشنواره قرآن محدود به گوش کردن مفاهیم آیات نمی‎شود بلکه تقویت تفکر دینی و معنا بخشیدن زندگی بر اساس سیره ائمه معصومین (ع) از دیگر اهداف این جشنواه است که دانشجویان باید به این نقطه برسند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان بسیجی باید به عنوان مبلغ دینی در دانشگاه‎ها نقش‎آفرین باشند، ابراز داشت: حتما نباید نسبت به مفاهیم دینی آشنایی مطلق داشته باشیم بلکه آشنایی نسبی برای پاسخ دادن به سئوالات به‎هنگام و جهت‎دار می‎تواند مفید واقع شود.

مسئول بسیج دانشجویی گلستان؛ تشریح و ترغیب دانشجویان در انس بیشتر با قرآن و اهل‎بیت (ع) ‎را از دیگر اهداف این جشنواره خواند و گفت: شناخت زوایای مختلف قرآن و مفاهیم آن می‎تواند اثرگذاری بیشتری روی مخاطبان ایجاد کند.

انتهای پیام/83001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول