اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در سی و پنجمین بهار انقلاب /32

40 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم مازندران از افتتاح 40 پروژه با هزینه 8 میلیارد تومان در ایام دهه فجر در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

40 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم جان‌بابایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 40 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هزینه 8 میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش‌های بهداشتی و درمانی افتتاح می‌شود.

وی افتتاح مرکز فرماندهی فوریت‌های پزشکی در شهرستان ساری را از مهم‌ترین پروژه افتتاحی دهه فجر اعلام کرد و گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران با هدف خدمات‌دهی به سه استان کشور در مواقع بحران را برعهده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: استان‌های گیلان و گلستان نیز از خدمات این مرکز فوریت‌های پزشکی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان داشت: این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با اعتباری حدود 6 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 260 متر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول بهره‌برداری از پایگاه اروژانس شهرستان زیرآب و افتتاح پایگاه اورژانس محمودآباد از پروژه‌های افتتاحی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ایام دهه فجر اعلام کرد و گفت: این دو پایگاه اورژانس خدمات‌دهی به بیش از 50 هزار نفر را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در شهرستان محمودآباد افتتاح پایگاه معلم‌کلای این شهر نیز در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: بیشتر اعتبارات این پایگاه از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شد.

جان‌بابایی افتتاح پایگاه اورژانس شهرستان میاندرود را از دیگر پروژه‌های اورژانسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد و گفت: این پایگاه در روستای ولوجای شهرستان میاندرود واقع شد.

وی افتتاح آزمایشگاه روستای آکند، کلنگ‌زنی مرکز بهداشت و درمان غریب‌محله شهرستان بهشهر، افتتاح خانه بهداشت طاهره‌ده شهرستان ساری را از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر اعلام کرد.

جان‌بابایی ادامه داد: خانه بهداشت تالار قائمشهر، مرکز بهداشتی درمانی لفورک سوادکوه و مرکز بهداشتی درمانی امیر رود شهرستان نوشهر نیر در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: کلنگ خانه بهداشت بوران شهرستان آمل و پایگاه بهداشتی تیلک سر محمودآباد نیز در ایام دهه فجر در این شهرستان به زمین زده می‌شود.

این مسئول به اعتبار اختصاص داده شده 600 میلیون تومانی برای خرید دستگاه ماموگرافی در بیمارستان شهدا بهشهر اشاره کرد و گفت: مرکز غربال‌گری سرطان پستان در بهشهر در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است مرکز غربال‌گری سرطان پستان در بیمارستان امام(ره) ساری که در حال اجرا است به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از مراجعات مردمی از غرب مازندران به دیگر شهرهای استان مازندران و یا شهرهای همجوار دستگاه ماموگرافی شهید رجایی تنکابن نیز خریداری شد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی بخش سی‌سی‌یو شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: این بخش با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان و با ایجاد چهار تخت در دهه فجر افتتاح می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی بخش ویژه اطفال در بیمارستان تنکابن، بیمارستان عزیز جویبار و نیز بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل خبر داد.

وی با اشاره به افزایش بیماران دیالیزی در استان از راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان فریدونکنار با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: بیمارستان فریدونکنار در ایام دهه فجر به تخت دیالیز مجهز می‌شود.

جان‌بابایی به مشکلات درمانی در بخش دیالیز شهرستان ساری نیز اشاره کرد و گفت: برای کاهش مشکلات بیماران دیالیزی مرکز مازندران چهار دستگاه دیالیز به بخش دیالیز مرکز استان مازندران اضافه می‌شود.

این مسئول از راه‌اندازی نخستین بخش مسمومیت مستقل در بیمارستان رازی قائمشهر خبر داد و گفت: برای تجهیز این بخش 10 تخت با هزینه 8 میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راه‌اندازی دستگاه سی‌تی اسکن 16 اسلایسی در بیمارستان رازی قائمشهر  اشاره کرد و گفت: دستگاه قبلی که در این بیمارستان قرار داشت به خاطر استفاده بیش از اندازه از رده خارج شد و جواب‌گویی نیازهای درمانی حال حاضر مردم نبود.

وی راه‌اندازی سه اتاق عمل در بیمارستان امام نور را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایسی با اعتبار 32 میلیارد ریال در بیمارستان رازی قایمشهر، راه‌اندازی سه اتاق عمل بیمارستان امام(ره) نور در فاز اول را از دیگر پروژه‌های ویژه دهه فجر عنوان کرد و گفت: ایجاد خانه بهداشت در شهرستان گلوگاه، خانه بهداشت محله اسماعیل آقا و شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندرود نیز از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در ایام دهه فجر در مازندران هستند.

انتهای پیام/86004/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول