اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران خواستار شد

بکارگیری نیروهای نخبه توسط شرکت‌های بزرگ

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: لازم است در کشور شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان فناوری اطلاعات را برای پیشرفت بیشتر جذب کنند.

بکارگیری نیروهای نخبه توسط شرکت‌های بزرگ

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محسن شریفی بعدازظهر امروز در همایش ملی فناوری، اطلاعات، محاسبات روندها و سرحدات جدید در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر فناوری و اطلاعات بوده و همه اطلاعات و اخبار در دنیا به سرعت منتشر می‌شود افزود: در این زمینه ما نیز باید با این علم و فناوری پیش برویم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات فناوری از اولین نسل کامپیوترها به صورت‌های مختلف بوده است گفت: امروز این خدمات با شکل و فرم استاندارد به صورت مطلوب‌تر تغییر پیدا کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران یکی از ویژگی‌های اساسی عصر حاضر را اطلاعات و تبدیل آن به دانش برشمرد و گفت: این ویژگی تأثیر زیادی بر روی نهادهای اجتماعی و اقتصادی جوامع دارد.

وی با اشاره به ورود جوانان در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این راستا اشتغال این جوانان باید آگاهانه باشد که در برخی موارد این ورود با آگاهی نبوده و به یک معضل تبدیل می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه کشور ما از نظر نیروی انسانی و مراکز علمی و دانشگاهی دارای مزیت نسبی است افزود: این در حالی است که که از نظر سخت‌افزاری و برخی اطلاعات و فناوری‌ها از برخی کشورها مانند کره جنوبی در سطح پایین‌تری قرار داریم.

وی یادآور شد: لازم است در کشور شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی ایجاد شود تا فارغ‌التحصیلان فناوری اطلاعات را برای پیشرفت بیشتر جذب کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت داده‌پردازان ایران با اشاره به اینکه مهندسین و نخبگان کشور مقالات علمی زیادی را در سطح جهان در زمینه علم و فناوری به چاپ رسانده‌اند افزود: باید از طریق شرکت‌های بزرگ این نیروهای متخصص به کار گرفته شوند و خروجی کار این نیروها ساخت محصولات پیشرفته روز دنیا باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های شرکت‌های بزرگ مانند گوگل بیان کرد: این شرکت‌ها برای جذب مخاطبان خود هزینه‌های زیادی را صرف می‌کنند که به طور حتم در قبال این کار، فکر و هدفی دارند.

انتهای پیام/89013/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول