اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری قرآنی بانک صادرات در قم

ظهر امروز و با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های امور حراست و حفاظت بانک صادرات ایران در قم آغاز به‌ کار کرد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری قرآنی بانک صادرات در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اصغر عباس‌پور ظهر امروز در مراسم آغاز مسابقات قرآن بانک صادرات ایران، ضمن تشکر از آیت‌الله حسینی بوشهری به دلیل حضور در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی بانک صادرات اظهار داشت: قم شهر خون و قیام، دیار بیداری و کانون اندیشه و آگاهی و نیز پایگاه تشیع و ام‌القرای جهان اسلام است.

وی افزود: میزبانی از شما سروران مایه بسی مباهات، خرسندی و افتخار برای ماست و خداوند را شاکریم که این سعادت نصیب استان قم شده است و امیدواریم بتوانیم از عهده سپاس این نعمت برآییم.

مدیر امور شعب بانک صادرات استان قم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند برای خدا حرمی است و آن مکه و برای رسول خدا(ص) حرمی است و آن مدینه و برای امیرالمومنین(ع) حرمی است و آن کوفه و برای ما هم حرمی قرار داده شده که آن قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آنجا دفن خواهد شد که نامش فاطمه است. هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود».

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند امروز مرکز معرفتی اسلام شهر قم است و این شهر را مادر نظام جمهوری اسلامی نامیده‌اند و همچنین فرموده‌اند خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست خدمت به آبروی کشور و خدمت به جمهوری اسلامی است.

عباس‌پور با اشاره به وجود اماکن مقدسه و فرهنگی و تاریخی فراوان در قم تصریح کرد: بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران، کوه خضر نبی(ع)، بیت‌النور، مسجد امام حسن عسکری(ع)، مدرسه فیضیه، منزل امام خمینی(ره)، دفاتر مراجع عظام تقلید، بقاع متبرکه امامزادگان، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، جامعه الزهرا، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی تنها بخشی از ظرفیت‌های دینی و فرهنگی قم به شمار می‌روند.

مدیر امور شعب بانک صادرات استان قم با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های امور حراست و حفاظت بانک صادرات ایران در شهر قم گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند فاضل‌ترین عبادت امت من، قرآن خواندن است.

وی عنوان داشت: قرآن، فراخوان عظیمی است که همگان را به تدبر و تفحص در آیات خود دعوت کرده است تا هر کس به قدر وسع خود از این دریای بیکران معارف بشری بهره‌مند شود.

عباس‌پور در خاتمه ضمن آرزوی قبولی زیارت کریمه اهل بیت(س) برای تمام شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی، بیان داشت: امیدواریم با توفیق بهره‌مندی از ره‌توشه‌های معنوی این سفر به سلامت به دیار خود بازگردید و در مسیر نورانی توحید و عمل به قرآن کریم همچنان موفق و موید باشید.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول