اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد

موافقت وزارت نفت برای ایجاد صنایع جانبی پتروشیمی در اهر و هریس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت نفت برای ایجاد صنایع پائین دستی و جانبی پتروشیمی در شهرستان‌های اهر و هریس خبر داد.

موافقت وزارت نفت برای ایجاد صنایع جانبی پتروشیمی در اهر و هریس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به وجود دو شهرک صنعتی مهم اهر و بیلوردی در منطقه که کلیه امکانات زیربنایی اعم از گاز، برق فشار قوی، تلفن، آب و جاده دسترسی در این شهرستان فراهم می‌باشد، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی می‌توانند از تمهیدات ویژه‌ای که توسط وزارت نفت برای این شهرها موافقت شده بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأمین مواد اولیه پتروشیمی به جهت دسترسی آسان به مرکز استان و استفاده از تسهیلات شهرک‌های صنعتی را از مزایای آن عنوان کرد و این امر را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی سرمایه‌گذاران در این فرصت برای ایجاد صنایع جانبی پتروشیمی در منطقه برشمرد.

این مقام مسئول، بیکاری جوانان در منطقه را یکی از معضلات منطقه اهر و هریس عنوان کرد و افزود: تلاش داریم با حمایت مسئولان استانی و محلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه بخصوص در بخش معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی گام‌های عملی در تحقق برنامه‌های اشتغالزایی برداریم که امیدواریم دولت تدبیر و امید جناب آقای روحانی در ایجاد و توازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی استقلال شرکت مس آذربایجان را گامی مهم برای بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد صنایع جنبی و توسعه اکتشافات و سرمایه‌گذاری در معادن استان آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: انتظار داریم معادن سوناجیل هریس، مزرعه، انجرد اهر و سایر معادن مس موجود در منطقه مورد ارزیابی جدی قرار گرفته و مناسب به ظرفیت‌ها و ذخایر این معادن مشارکت بخش خصوصی و دولتی در اولویت سرمایه‌گذاری در بخش معدن قرار گیرد.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول