اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان مطرح کرد

تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در 9 ماه ابتدای سال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه این استان بهشت پرورش طیور در ایران است گفت: در 9 ماه ابتدای سال جاری 105 هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

تولید 105 هزار تن گوشت مرغ در 9 ماه ابتدای سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر بعد از ظهر امروز در جمع مدیران جهادکشاورزی استان اظهار داشت: در موضوع تولید گوشت استان گلستان استانی است که بسیار مستعد برای تولید محصولات دامپروری است.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت برای پرورش طیور یک جایگاه ویژه‎ای را در سطح کشور به وجود آورده است که می‎گویند استان گلستان بهشت پرورش طیور است.

مهاجر بیان کرد: این ویژگی و وضعیت استان در بحث پرورش طیور راندمان کار استان را در این حوزه افزایش داده است به طوری که در این حوزه سطح استان گلستان به سطح بین‎المللی رسیده و در بعضی مواقع حتی جلوتر هم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در 9 ماه ابتدای سال جاری 105 هزار تن تولید گوشت در استان گلستان انجام شده است که در برنامه قرار بود در سال 95 هزار تن تولید داشته باشیم که این فقط تولید گوشت مرغ است.

مهاجر اضافه کرد: در این مدت 21 هزار تن تولید تخم مرغ استان بوده و گوشت قرمز نیز 27 هزار تن تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید شیر استان گلستان در 9 ماه ابتدای سال جاری 378 هزار تن بوده است گفت: سیاست ما در بحث دامپروری مخصوصا در طیور برای ثبات قیمت و تضمین سرمایه‎گذاری ایجاد زنجیره‎های تولید است.

وی تاکید کرد: این به این معنی است که بین واحدها و قسمت‎های مختلف این فعالیت از تولید جوجه یک روزه تا کشتارگاه یک زنجیره به هم پیوسته درست کنیم که سود بین همه به صورت متوازن توزیع شود.

مهاجر متذکر شد: اگر ما در این قسمت به سمتی برویم که کمترین انحراف را داشته باشیم تثبیت قیمت را در جامعه می‎توانیم اعمال کنیم.

‎استفاده از علم و دانش‎بنیان بودن تولیدات کشاورزی تاکید ماست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: در موضوع تولید نباتات علوفه‎ای نیز استان گلستان دارای ظرفیت‎های فوق‎العاده‎ای است.

مهاجر بیان کرد: آخرین رقمی که مرکز تحقیقات در حال حاضر اعلام کرده که سوربونی را اصلاح کرده‎اند که می‎تواند به ازای هر هکتار در یک برش برداشت 100 تن نباتات علوفه‎ای به ما بدهد.

وی اضافه کرد: در بحث نباتات علوفه‎ای با توجه به استفاده از پتانسیل انتقال دانشی که در مرکز تحقیقات به وجود آمده و ارقام جدیدی را که بر روی آن کار کرده‎اند می‎خواهیم آن دانش‎بنیان بودن تولید کشاورزی را سپری کنیم و از فنون و علم جدید بر اساس یافته‎های تحقیقاتی استفاده کنیم و پتانسیل استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/83004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول