اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

امام خمینی فرعونیان زمان را به خاک مذلت نشاند

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: امام راحل با قیام و نهضت عظیم و سرنوشت‌ساز خود در عصر معاصر فرعونیان زمان را برای همیشه خوار و ذلیل کرد.

امام خمینی فرعونیان زمان را به خاک مذلت نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: قیام و نهضت تاریخی امام راحل (ره) در سال 57 مشابهت عجیبی با نهضت حضرت موسی (ع) دارد چراکه حضرت موسی با تربیت در دربار فرعون در حقیقت عنصر از بین رفتن و متلاشی شدن حاکمیت طاغوت شد و امام خمینی (ره) با تبعید به کشورهای عراق و حامی رژیم شاه در حقیقت مستکبران را به ذلت کشاند.

وی با تبریک فرا‌رسیدن ایام دهه مبارک فجر یادآور شد: بسیاری از ناملایمت‌هایی که در این سه دهه نصیب انقلاب اسلامی ایران شده است امام راحل (ره) در سخت‌ترین شرایط و لحظاتی که تمام دنیا را ظلم و ستم استکباری فرا گرفته بود به نهضتی عظیم دست زد که حتی خوش‌بین‌ترین تحلیل‌گران فکر نمی‌کردند این انقلاب به ثمر بنشیند اما با عزمی راسخ و برگرفته از ایمان و تعهد معنوی حضرت امام خمینی (ره) به مانند حضرت موسی (ع) توانست ابهت و شاخ فرعونیان را بشکند و تاج و تخت آنها را سرنگون کند.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به زندگینامه حضرت موسی (ع) از دوران کودکی و گذراندن بسیاری از روزهای سخت و پررنج و ملال برای آن حضرت گفت: صندوقچه‌ای که مادر حضرت موسی به رود نیل انداخته بود در هدایت الهی به کاخ فرعون رسید و حضرت موسی با تبلیغ الهی در همان کاخ بزرگ شد تا در آینده بتواند زمینه‌ساز سرنگونی و شکست دستگاه ظالم فرعون شود که این زندگی به حوادث رخ داده قابل تامل است.

سرداری عاقبت تمام طغیانگران را عاقبتی ذلیلانه برای ناکام ماندن در رسیدن به اهداف شوم و بی‌ثمر بیان کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در حالی سال 42 نهضتش را با موضع‌گیری علیه آمریکا و رژیم شاه آغاز کرد که هیچ کس فکر نمی‌کرد روزی این اعتراض‌های علنی به نقطه موفقیت و اتصال به نهضت عظیم الهی برسد اما خداوند تدبیر را در آن دید تا با ورود امام به میهن اسلامی این نهضت در 22 بهمن سال 57 به ثمر بنشیند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز این نظام به نقطه‌ قوت و قدرت دست یافته که در برابر شش قدرت جهانی در عرصه دیپلماسی می‌ایستد به طوری که وزن سیاسی و عظمتی این ملت بسیار سنگین‌تر از شش قدرت جهانی است.ما امروز در عرصه دیپلماسی و قدرت جهانی و بین‌المللی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که شاید روزگاری فکر آن را نمی‌کردیم اما این اراده الهی است و باید شاکر این عظمت و شوکت باشیم.

سرداری در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات چهار دوره‌ای جواد زنجانی در سمت رئیس و نائب رئیس شورای شهر در ادوار مختلف گفت: مسئولیت جدید زنجانی در سمت فرمانداری اردبیل فرصت خوبی را فراهم می‌آورد تا شورای شهر بتواند از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه‌های دولتی و کمک‌های مورد نیاز در این زمینه بهره‌مند شود.

انتهای پیام/62003/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول