اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

احداث بیش از 200 هزار واحد مسکونی توسط خیرین

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر بیش از 200 هزار واحد مسکونی در کشور توسط خیرین ساخته شده و عملیات اجرایی آنها توسط خیرین مدیریت می‌شود که این کار خیرخواهانه کار تخصصی نیست.

احداث بیش از 200 هزار واحد مسکونی توسط خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همایون هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکرانه مسکن در اردبیل اظهار داشت: سازمان بهزیستی یک سازمان چندوجهی است که فعالیت اجتماعی و رفاه اجتماعی مطابق با تعاریفی که در این حوزه صورت گرفته انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید چشم‌اندازها را مشخص و رفاه اجتماعی را تعریف کرد، افزود: خوشبختانه در دولت روحانی شعار عمده رئیس جمهور نیز مربوط به امورات اجتماعی است که هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ توسعه رفاه اجتماعی فعالیت‌هایی انجام گرفته که این یک فرصت برای مسئولان و خدمتگزاران مردم و نظام است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به جمعیت توجه داشته و مسئولان را به اساس رفاه اجتماعی سفارش می‌کنند، تصریح کرد: این توجهات موجب شد تا ظرفیت بزرگی در کشور انجام گیرد که خیرین نیز به این کار ورود پیدا کردند که نشانه آن در پروژه 60 واحدی اردبیل نمایان است.

هاشمی استان اردبیل را پیشگام در امر خیر دانست و یادآور شد: در کنار مفاهیم رفاه اجتماعی باید مفهوم خیرخواهی نیز در کشور به یک جریان تبدیل شود.

این مسئول با قدردانی از موسسه خیریه مسکن‌ساز امیر (ع) اذعان داشت: مسکن جایگاه ویژه‌ای دارد که اگر بتوانیم سرپناهی برای مددجویان تامین کنیم بسیاری از مشکلات آنها را رفع کرده‌ایم.

وی مسکن، اشتغال و توانمندسازی و حمایت‌های اجتماعی را سه اولویت مهم سازمان بهزیستی دانست و ادامه داد: قسمت عمده‌ای از منابع سازمان بهزیستی جهت ارتقا و توسعه این سه بخش سوق داده شده و اثربخش نیز بوده است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در کنار ارتقای سطح معیشت باید فرهنگ مددجویان نیز بهبود یابد، گفت: جهت ارتقای فرهنگ مددجویان کانون عترت و قرآن در تمام استان‌های کشور فعال است و همچنین در سال گذشته بیش از 13 هزار مددجو برای نخستین‌بار به مشهد مقدس و 5 هزار معلول ویلچری به عتبات عالیات اعزام شدند.

هاشمی یاوران نماز، پیشگیری سطح 1 و 2 و برنامه‌ریزی جهت آگاه‌سازی مردم، وجود 700 کمپ مجاز ترک اعتیاد و ایجاد بیش از 3 هزار تیم محله محور جهت شناسایی آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های این سازمان جهت ارتقای فرهنگی مددجویان عنوان کرد.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر تیر و ترکش دشمن در آسیب‌های اجتماعی نمایان است و ترور فرزندان ایران در حوزه فعالیت‌های نرم دشمن انجام می‌گیرد بنابراین لازم است که همه گروه‌ها اعم از سپاه و بسیج و دیگر ارگان‌ها در راه مبارزه با این آسیب‌ها با سازمان بهزیستی کشور همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بهزیستی در پایان سخنان خود خواستار ایجاد گروه خیرین عرصه سلامت و عرصه پیشگیری شد و ابراز داشت: امیدواریم که خیرین بازوی توانمند سازمان بهزیستی در جهت تحقق اهداف این سازمان باشند.

انتهای پیام/62001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول