اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت سازمان دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

ضبط 500 هزار کیلو ضایعات در کشتارگاه‌های دام اصفهان

معاون سلامت سازمان دامپزشکی استان اصفهان گفت: نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان منجر به ضبط 500 هزار کیلو ضایعات در کشتارگاه‌های دام شده است.

ضبط 500 هزار کیلو ضایعات در کشتارگاه‌های دام اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی کارگر صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اصفهان دارای رتبه‌های بالا در تولیدات دامی بوده که نتیجه تلاش و همت تمامی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران اعم از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها است.

وی افزود: تمامی این اقدامات در شرایطی بوده است که با چالش‌هایی شامل عدم اجرای صحیح طرح‌های آمایش سرزمین، هدایت سرمایه‌ها، ارتقاء سطح اطلاعات تولیدکنندگان و خشک‌سالی‌های اخیر روبه‌رو بوده‌ایم، اما خوشبختانه روند رو به رشدی داشته‌ایم.

معاون سلامت سازمان دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: طبق قانون دامپزشکی کشور، حفاظت و تأمین بهداشت جمعیت دام و طیور کشور، ارتقاء سطح بهداشت مراکز تولید پرورش انواع دام و نظارت بر چرخه تولید، عرضه و حمل‌ونقل از وظایف سازمان دامپزشکی کشور است.

وی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی از یک هزار و 709 بیماری عفونی شناخته‌شده، 832 بیماری را مشترک بین انسان و دام می‌داند و مشکلاتی را به ‌طور مداوم ایجاد می‌کند.

کارگر با بیان اینکه استان اصفهان از جمعیت قابل‌توجهی در زمینه دام، طیور و آبزیان برخوردار است، بیان کرد: اقدامات که سازمان دامپزشکی استان اصفهان در جهت مقابله با بیماری‌های دامی انجام داده است، انجام تست بیماری سل، تست مشمشه در جمعیت گاو و گوسفند استان، مبارزه با بیماری‌های انگلی و خارجی دام که از بیماری‌های شاخص دام‌ها بوده، که منجر به توزیع 100ها میلیون دوز واکسن هر ساله در استان شده است.

وی در ادامه گفت: جهت مبارزه با بیماری‌های طیور، طبق اعلام سازمان برنامه‌ دامپزشکی در استان اصفهان در حال حاضر 6 طرح در حال انجام است.

معاون سلامت سازمان دامپزشکی استان اصفهان اظهار کرد: از اقدامات شاخص که هر ساله انجام می‌شود، نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور است که منجر به ضبط 500 هزار کیلو ضایعات در کشتارگاه‌های دام و نزدیک به 320 هزار قطعه طیور با وزن بین یک تا یک ونیم کیلو در کشتارگاه‌ها طیور شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های شاخص سازمان دامپزشکی کشور انجام طرح ملی پایش است، خاطرنشان کرد: این طرح منجر به جمع‌آوری 600 نمونه و ارسال به تهران و چند استان دیگر که مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی لازم بودند که از طرح‌های مهم سازمان است.

کارگر از اقدامات دیگر سازمان را صدور مجوز برای انواع محصولات دامی دانست و گفت: همچنین از اقدامات دیگر در زمینه امور آموزشی برگزاری کلاس‌ها آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی کلیه تولیدکنندگان است.

وی افزود: به دنبال تصویب قانون نظارت ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها، با تشکیل دفتر ولایت‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و حضور مستمر آنها اطمینانی خوبی از نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور حاصل شد.

معاون سلامت سازمان دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امور شاخصی که در سال‌جاری انجام دادیم، تولید و توزیع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و راه‌اندازی و تکمیل اطلاعات جغرافیایی آبزیان، دام و طیور است.

وی تاکید کرد: همچنین راه‌اندازی خط ویژه کشتار بوقلمون، تولید گوشت غنی‌شده CLA، پلاک‌گذاری و سامانه رهگیری دام با تهیه پلاک‌های بارکد دار برای دام‌هایی که در کشور جابجا می‌شوند از اقداماتی بود که در سال‌جاری اجرا شده‌اند.

کارگر در پایان گفت: از کارهای خوبی که امسال در استان انجام شد در زمینه بازدید از رستوران‌ها و سالن‌های پذیرایی و کلیه مراکزی که به نحوی عرضه‌کننده غذا هستند تا بتوانیم نظارت کامل بر این سازمان‌ها را داشته باشیم تا غذایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد از همه نظر سالم باشد.

انتهای پیام/63029/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول